معرفی سیستم هویتی مبتنی بر بلاک چین توسط «TURKCELL»

بنا بر گزارش پایگاه خبری «Daily Sabah» در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند)، شرکت ترکسل (Turkcell) خدمات مدیریت هویت مبتنی بر بلاک چین را معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارش های موجود این خدمات رسان مخابرات ترکیه‌ای، روز دوشنبه در نمایشگاه MWC یا کنگره جهانی موبایل (بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی موبایل در دنیا)، از محصول مبتنی بر بلاک چین خود رونمایی کرده است. این راهکار مدیریت هویت، با هدف فراهم آوردن کنترل مدیریت اطلاعات شخصی برای کاربران و تضمین حریم خصوصی، مطابق با قانون حفظ حریم خصوصی اروپا (GDPR)، طراحی شده است.

در حالی که سیستم های مدیریت هویت موجود، اشتراک داده های کاربران با شخص ثالث را در نظر میگیرند، به نظر می رسد که محصول مبتنی بر بلاک چین ترکسل اطلاعات مورد نیاز کاربر را بر روی بلاک چین ذخیره کرده و فرایندهای تایید هویت اضافی را حذف کند. علاوه بر آن شرکت ترکسل از کاربرد این راهکار مدیریت شناسه های دیجیتال در احراز صلاحیت افراد برای اعطا کمک های مالی نیز صحبت کرده است.

بر اساس گزارش های موجود، سرکان اوزتورک به عنوان معاون رئیس اجرایی بخش فناوری اطلاعات و تجربه مشتری در شرکت ترکسل اعلام کرده است که استفاده از فناوری بلاک چین برای بهبود تجربه مشتریان از خدمات و راهکارهای دیجیتال، که یکی از اولویت های اصلی این شرکت در طراحی خدمات به شمار می رود، امری ضروری است. او در ادامه تاکید داشت که چنین اقداماتی به بهبود خدمات دیجیتال شرکت ترکسل و همچنین ارتقاء سطح تجربه مشتریان در این شرکت کمک می کند.


سرکان اوزتورک در نمایشگاه MWC

در سال ۱۹۹۴، شرکت ترکسل به عنوان اولین اپراتور تلفن همراه فعالیت خود را آغاز کرد. دفتر مرکزی این اپراتور دیجیتال در کشور ترکیه قرار دارد و این اپراتور در ۹ کشور فعالیت دارد. بر اساس آمار موجود درآمد خالص گروه مخابراتی ترکسل در سال ۲۰۱۸، در حدود ۲ میلیارد لیر (معادل ۳۷۷ میلیون دلار)، و ۲۱ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

فناوری بلاک چین به طور گسترده و در سطح جهانی، در بخش مخابرات پذیرفته شده است. به نقل از کوین تلگراف، بزرگترین شرکت مخابراتی اسپانیا، کمپانی چند ملیتی Telefonica، برای گسترش نوآوری های دیجیتال خود با استفاده از فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی، با شرکت مایکروسافت وارد همکاری شده است. این همکاری شامل پیشرفت های تکنولوژیکی مشتری محوری خواهد بود که اساس آن را اقدامات قبلی هر دو شرکت تشکیل می دهد.

همچنین در ماه جاری یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی کره جنوبی، اپراتور شبکه های بی سیمی اس‌کی تلکام (SKT)، و پنجمین شرکت مخابراتی بزرگ دنیا، دویچه تلکوم در آلمان، از تشکیل تیم مشترکی برای توسعه یک راهکار تجاری و مبتنی بر بلاک چین برای احراز هویت تلفن همراه خبر دادند که می تواند در کنترل دسترسی، معاملات و قراردادها کاربردی باشد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  −    =  20