کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتال روی سامسونگ کلگسی اس ۱۰

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در تاریخ ۲۰ فوریه (۱ اسفند)، تلفن هوشمند جدید سامسونگ، گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10)، دارای یک فضای ذخیره‌سازی برای ذخیره کلیدهای خصوصی مرتبط با ارزهای دیجیتال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سامسونگ شب گذشته (۱ اسفند) رونمایی از تلفن جدیدش را در سئول، سان فرانسیسکو و لندن اعلام کرد. این اسمارت‌ فون دارای قابلیتی به نام «Samsung Knox» است. در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است:

    گلکسی اس ۱۰ با ویژگی‌های امنیتی Samsung Knox و همراه با یک فضای ذخیره سازی سخت افزاری ساخته شده است که میزبان کلیدهای خصوصی شما در خدمات موبایلی مبتنی بر بلاک چین خواهد بود.

قبل از معرفی رسمی S10، شایعات فراوانی مبنی بر پیکربندی و پشتیبانی این دستگاه از کیف پول‌های ارز دیجیتال و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) وجود داشت. ماه گذشته تصاویری غیر رسمی متعلق به گلکسی اس ۱۰ منتشر شد که وجود یک نرم افزار به نام Samsung Blockchain KeyStore را نشان می‌داد. تصاویر فاش‌شده به گزینه‌ی کیف‌ پول اتریوم در لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده اشاره می‌کرد.

سامسونگ تنها تولیدکننده مطرح تلفن همراه نیست که ظرفیت‌های مربوط به ارز دیجیتال را در اسمارت فون‌های خود پیاده‌سازی کرده است. در ماه می سال ۲۰۱۸، شرکت HTC از تلفن همراه بلاک چینی خود رونمایی کرد. گوشی HTC Exodus از بلاک چین‌های متعددی اعم از بلاک چین بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند و مرورگر پیش‌فرض آن‌ هم بریو (Brave) است.

در دسامبر ۲۰۱۸، شرکت سیرین لبز گوشی مدل فینی (Finney) خود را منتشر کرد که اولین تلفن همراه هوشمند بلاک چینی جهان لقب گرفت.

سامسونگ در بیانیه خود اشاره مستقیم به کلمه کیف پول (Wallet) نداشته است اما به نظر می‌رسد که ذخیره کلید خصوصی در فضای ذخیره‌سازی سخت افزاری، همان خدمات کیف پول یا چیزی شبیه این باشد که در این صورت می‌توانیم امیدوار به گسترش هر چه بیشتر ارزهای دیجیتال در بین مردم باشیم.

منبع: Samsung

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −    =  44