تاکید مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران بر خروج از بنگاهداری و افزایش سطح خدمت به مشتریان

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم خروج بانک ها از بنگاهداری، گفت: هیچ کس به اندازه ما راغب نیست که املاک مازادو بنگاه هایش را بفروشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در نشست عصر همایش بررسی عملکرد سه ماهه سوم واحدهای این بانک در سال 97 با اشاره به این که واگذاری املاک و اموال مازاد و نیز بنگاه های بانک می تواند به آزاد شدن منابع و نیز بهبود صورت های مالی بیانجامد، افزود: بسیاری از بنگاه ها، با وجود مخالفت های هیات مدیره به بانک واگذار شده و اداره کردن آن ها هم برای ما مشکل است.

وی همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده برای بهبود وضعیت رفاهی بازنشستگان بانک، خاطرنشان کرد: تا حد امکان نباید اجازه دهیم شرایط اقتصادی، کارکنان و بازنشستگان را با مشکل مواجه کند.

حسین زاده همچنین بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای کسب منافع توسط واحدهای بانک تاکید کرد و گفت: در روزها آخر سال، باید همه توان بانک در جهت افزایش رضایت مشتریان به کار گرفته شود.

به سمت افزایش درآمدهای بانک پیش می رویم

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش با تاکید بر اینکه امروز نظام بانکی در بخش عملکرد، سودآوری و… با موانع متعددی رو به روست، گفت: انتظارات دولت و مردم از بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بانک دولتی کشور بسیار ویژه است.

برات کریمی افزود: این بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی و موسسه مالی و اعتباری متفاوت تر از سایر بخش هاست چرا که باید علاوه بر سودآوری، تکالیفمان را نیز انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید هزینه ها و درآمدها با هم همخوانی داشته باشند و به سمت افزایش درآمد بانک پیش برویم.

این عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر اینکه باید نوع نگاهمان را در بحث خرید دین عوض کنیم، اظهار کرد: امروز می توانیم روش تامین مالی را به سمت خرید دین و اعتبارات اسنادی هدایت کنیم.

کریمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فروش اموال مازاد مورد تاکید مقام معظم رهبری و تکلیف دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای خروج از بنگاه داری بانک هاست، باید توجه بیشتری در این بخش صورت گیرد. البته فروش اموال مازاد بانک طی چند ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است ک باید همچنان ادامه یابد.

قابلیت های اپلیکیشن 60 در نظام بانکی بی سابقه است

دیگر عضو هیات مدیره بانک هم با بیان اینکه اگر فرآیندها در سازمانی به درستی انجام شوند، از هزاران میلیارد هزینه جلوگیری خواهد شد، گفت: باید هزینه عملکردهای نامناسب کاهش یابد.

مسعود خاتونی تصریح کرد: در یک موسسه مالی و اقتصادی  یک هدف بیشتر نباید مورد تاکید باشد و آن هم این است که آثار عملکرد ما به درستی در زندگی مردم پدیدار شود.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند سرویس های بانکی به ویژه سرویس های برون شعب پا به پای تحولات بانکی دنیا به روز شوند، اضافه کرد: طی چند ماه گذشته میزان استمرار سامانه تحویلداری تحت وب به بیش از ۹۵ درصد رسید و همراه با این سامانه، حسابداری متمرکز نیز استقرار یافت که در تلاشیم تا پایان امسال ۷۰ درصد شعب بانک به این سامانه تجهیز شوند.

این عضو هیات مدیره بانک بیان کرد: اپلیکیشن ۶۰ با قابلیت صدور رمز اول و دوم کارت در نظام بانکی بی سابقه است و به دنبال توسعه و ارایه محصولات جدید در این اپلیکیشن هستیم.

 

فروش دارایی های مازاد مورد توجه است

عضو دیگر هیات مدیره بانک با تاکید بر اینکه باید در بخش فروش دارایی های مازاد توجه ویژه صورت گیرد، گفت: مزایده هایی در این بخش برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

محمود شایان درباره استقرار ناظران پولی در استان ها نیز افزود: مذاکراتی با بانک مرکزی صورت گرفته و قرار است ناظران پولی در استان ها استقرار یابند.

وی با اشاره به سودآور بودن بانک کارگشایی برای بانک ملی ایران نیز بیان کرد:  باید بانک کارگشایی همتراز با شعب بانک ملی ایران دیده شود و حدود اختیارات شعب این بانک در استان ها افزایش یابد. همچنین باید منابع قرض الحسنه شعب بانک ملی ایران نیز به سمت این بانک هدایت شوند.

شایان در پایان به مزایای صدور اعتبارات اسنادی نسبت به تسهیلات اشاره و خاطر نشان کرد: افزایش پیش دریافت و میان دریافت و تقویت منابع ارزان قیمت، کسب درآمد غیرمشاع و پایین بودن هزینه برای بانک و مشتری، کانالیزه بودن اعتبارات اسنادی، کاهش ریسک بانک و افزایش ظرفیت اعتباری بانک از جمله این مزایاست.

یاری بانک ملی ایران به بهبود شرایط اقتصادی کشور

عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در ادامه این همایش با اشاره به نقش مهم بانک ها در بهبود هر چه بیشتر شرایط اقتصادی کشور، گفت: بانک ملی ایران در این زمینه مسئولیت مهمی بر عهده دارد و تلاش می کند از همه امکاناتش برای رسیدن به این هدف استفاده کند.

ناصر شاهباز همچنین با بیان این که بانک ملی ایران خدمات گسترده ای برای ارائه به مشتریان دارد، افزود: در روزهای پایانی سال برخی خدمات مانند کارت هدیه و یا خرید دین می تواند بیش از پیش مورد استقبال مشتریان باشد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر ارائه تسهیلات ارزی و ریالی، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و انواع خدمات بانکداری به واحد های صنعتی و تولیدی بزرگ در شعبه، خواستار حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط شد.

در این همایش همچنین چند پانل تخصصی با موضوعات مرتبط با بانک برگزار و به پرسش های حاضران پاسخ داده شد.

در پایان همایش همچنین از احمد ملکی راد رئیس اداره امور شعب استان مرکزی، طاهر مولایی نیا رئیس اداره امور شعب استان اردبیل، حسن مونسان رئیس اداره امور شعب استان خراسان رضوی، بهزاد جلیلیان رئیس اداره امور شعب استان کرمانشاه، احمد بهکار مرام رئیس اداره امور شعب استان سمنان و شاهین اسکندرزاده رئیس شعبه مستقل حافظ به عنوان رتبه های برتر عملکردی، سعدالله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی به جهت کسب نشان های برتر در جشنواره های مختلف روابط عمومی، نفیسی، شکری زاده و معالی روسای سابق ادارات بانک که به تازگی بازنشسته شده اند و محمد عقبایی جزنی پژوهشگر برتر بانک با اهدای لوح تقدیر شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4