ایجاد شبکه مشابه شتاب در بین پیام رسان های داخلی/ توسعه کیف پول آی‌گپ با همکاری بانک پارسیان اجرایی خواهد شد

معاون فنی و توسعه پیام‌رسان «آی‌گپ» خبر داد؛

تقوی با اشاره به اینکه آی‌گپ تاکنون هیچ کمک مالی از دولت دریافت نکرده است، درباره فیلترینگ تلگرام گفت: قطعا با نگاه فنی از موضوع فیلترینگ تلگرام خوشحال نشدیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی اصغر تقوی، معاون فنی و توسعه کسب و کار پیام‌رسان «آی‌گپ» درباره فعالیت‌های این پیام‌رسان بومی، گفت:  آی‌گپ یک پیام‌رسان ایرانی کاملا امن، سریع و قابل اجرا بر روی پلتفرم‌های مختلف است. ماموریت اصلی آی‌گپ ایجاد بستر امن و پایدار برای مبادله پیام و ارائه خدمات مختلف شهروندی است. در نگاه کلی آی‌گپ در بستر شبکه اجتماعی ارائه دهنده خدمات مورد نیاز کاربران خود در بخش های مختلف خواهد بود.

 
حواشی پیرامون پیام‌رسان‌های بومی‌رسانه‌ای و سیاسی است
 
تقوی درباره علل عدم موفقیت پیام‌رسان‌های بومی‌ و حواشی پیرامون این پیام‌رسان‌ها گفت: اگر از نظر فنی پیام‌رسان آی‌گپ یا هر پیام‌رسان بومی دیگری مورد ارزیابی قرار بگیرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، جوی که اکنون بر فضای جامعه پیرامون حواشی پیام‌رسان‌های ایرانی حاکم شده است اصلا مساله فنی نیست و ارتباطی با آن ندارد.
 
تقوی حواشی پیرامون امن نبودن پیام‌رسان‌های بومی‌ را ناشی از شتابزدگی رسانه ای برای نفی کردن تلگرام دانست و گفت: ما قطعا نقاط ضعف و قوتی داریم، اما جوی که ایجاد شده است دلیل فنی ندارد، عموما بحث‌های غیر فنی و سلیقه ای برخورد کردن در برخی از موارد  و همچنین عدم اشراف به موضوع برخی افراد باعث پیدایش این فضا شده است. آی‌گپ پلتفرم امنی دارد و پروتکل‌های امنیتی آن در لایه ها مختلف توسط تیم فنی خود آی‌گپ طراحی و پیاده سازی شده است و نتایج حاصل از آزمون های مختلف در لایه امنیت، مثبت ارزیابی شده است.

 
آی‌گپ، رتبه مطلوبی برای امنیت در ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی کسب کرده است

 
وی با اشاره به اینکه آی‌گپ، دارای پلتفرم امن و قابل اطمینانی می باشد، اعلام نمود: مدتی پیش یک ارزیابی از سوی یکی از نهادهای ناظر بر فضای مجازی از پیام‌رسان‌های داخلی در زمینه امنیت صورت گرفت که البته هیچ گاه نتایج آن اعلام و رسانه ای نشد، بر اساس این ارزیابی انجام شده، در جلسه ای اعلام شد که آی‌گپ از نظر امنیت توانسته تست ها و استانداردهای فنی را به خوبی پاس کند.
 
وی درباره اینکه آیا برنامه‌هایی برای ادغام با سایر پیام‌رسان‌های بومی‌در دستور کار قرار گرفته است یا نه نیز گفت: در زمینه ادغام باید بیشتر بحث شود، ادغام مدل‌های مختلفی دارد و به طور مثال دو یا چند پیام‌رسان در چند بخش می‌توانند در زمینه ادغام مذاکره کنند.

 
ادغام با دیگر پیام‌رسان‌های بومی‌را نه تایید می‌کنم و نه رد/ شبکه مشترکی مانند شتاب میان پیام‌‍رسان‌های داخلی ایجاد شود
 
وی با بیان اینکه وجود این موضوع را به لحاظ فنی نه تایید و نه رد می‌کند، تاکید کرد: موضوع ادغام به لحاظ فنی دارای پیچیدگی های فراوانی می باشد که هر کدام به صورت مبسوط می بایست در جای خود بررسی گردند. جنبه دیگر ادغام می‌تواند شامل ایجاد یک شبکه مشترک میان پیام‌رسان‌ها باشد، همانند شبکه شتاب که بانک‌های متعدد را به یکدیگر وصل کرده و نقل و انتقالات مالی میان بانک‌های مختلف را ممکن ساخته است، البته این یکپارچه سازی مستلزم بررسی های دقیق فنی است که می بایست در صورت اجماع مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

 
کمک مالی نگرفتیم
 
تقوی درباره کمک‌های مالی که مجموعه آی‌گپ تاکنون دریافت کرده است نیز اینگونه پاسخ داد: ما در مجموعه آی‌گپ تاکنون کمک مالی دریافت نکرد‌ه‌ایم.
 
وی تاکید کرد: ما هزینه چندانی بابت تبلیغات نکرده ایم، اوایل که بحث فیلترینگ تلگرام مطرح بود، تلویزیون برنامه‌هایی را در این رابطه پخش کرد که در آن شرکت کردیم. در برخی از موارد فعالیت های اندک تبلیغاتی ما نیز به نام پیام رسان  دیگری که عنوان آن شبیه  آی‌گپ است و حدود یکسال بعد از ما راه اندازی شده است، تمام می شود.
 
تقوی با اشاره به اینکه آی‌گپ 1 میلیون و 600 هزار کاربر دارد، درباره فیلترینگ تلگرام گفت: قطعا با نگاه فنی از موضوع فیلترینگ خوشحال نشدیم،  اما نکته قابل توجه در این زمینه این است که آی‌گپ از آذر 94 راه اندازی شد و فعالیت ما به فیلترینگ تلگرام در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری ارتباطی نداشت.

 
نقشی در فیلترینگ تلگرام نداشتیم

 
وی افزود: اینکه فیلترینگ تلگرام در ابتدا مخاطبان ما را افزایش داد ، درست است چون مردم دنبال پیام‌رسان بودند، اما ما اصلا نقشی در این زمینه نداشتیم و رویکرد ما متفاوت است.
 
تقوی در ادامه گفت: رویکرد ما در پیام‌رسان آی‌گپ ایجاد یک تجربه خوب برای کاربران است و به دنبال آن هستیم که مخاطبان خود را با ارائه سرویس‌های مناسب جذب کنیم. در آی‌گپ همه تلاش ما این است که سرویس های مناسب و نوین ارائه دهیم.

 
عملکرد نامناسب در معرفی پیام‌رسان‌های داخلی، ما را از چشم مردم انداخته است
 
وی افزود: ما در آی‌گپ قابلیت‌هایی را ایجاد و ارائه کرده ایم که برخی از رقبای خارجی ما هم آن را ندارند، اما به دلیل عملکرد نامناسب در معرفی، ما را از چشم مردم انداخته اند.
 
تقوی گفت: اینکه همزمان با فیلترینگ تلگرام پیام رسان ایرانی را معرفی کردند، منجر به ایجاد شبهاتی مانند این شد که چون تلگرام فیلتر شد الان باید مردم به این پیام‌رسان‌ها رجوع کنند. این جو به نظر من برای ما مناسب نبود.
 
وی با بیان اینکه به دنبال دریافت حمایت‌های خاص نیستیم، تاکید کرد: ما حمایت مورد نیاز خود را از مردم می‌گیریم  و از آنها می‌خواهیم که به ما اعتماد کنند و از آی‌گپ استفاده کنند.

 
فرصت‌های خوب را دو دستی تقدیم تلگرام کردیم
 
تقوی گفت: ما باید به جوانان کشور فرصت کار کردن و تجربه کردن بدهیم، تجربه کار کردن با 40 میلیون کاربر تجربه کمی‌نیست، این در حالی است که ما این فرصت را به راحتی در اختیار رقبای خارجی قرار داده ایم و این فرصت را به فرزندان این مرز و بوم نداده ایم. کسانی که در آی‌گپ مشغول به کار هستند جزء متخصصین جوان و پر آتیه کشور هستند.
 
وی افزود: اپلیکیشنی با یک، دو یا سه میلیون کاربر با اپلیکیشنی که 40 میلیون کاربر دارد، بسیار متفاوت است. این فرصت را خیلی‌ها ندارند، ما این فرصت را دو دستی تقدیم تلگرام کرده ایم. به دنبال آن هستیم که سهم خود را از این بازار بگیریم و آن را توسعه دهیم. در راستای ایجاد سرویس و محتوی ناب،‌ با تولیدکنندگان خدمات و محتوی در حال مذاکره و طرح ریزی بستر مناسب برای ارائه خدمات هستیم.
 
وی تاکید کرد: یک برنامه 5 ساله برای آی‌گپ ترسیم کرده‌ایم و به دنبال تبدیل کردن  خود به عنوان  برترین پیام‌رسان داخلی هستیم.

 
اقدامات و برنامه‌های آی گپ در حوزه پرداخت
 
تقوی در پایان زمینه امکانات پرداختی آی گپ گفت: در حوزه پرداخت در حال طراحی سرویس های متفاوتی هستیم .هم اکنون برخی از موارد مرتبط با پرداخت از قبیل : پرداخت قبوض جرائم راهنمایی و رانندگی، خرید شارژ و … را در آی‌گپ داریم  و همچنین کیف پول آی‌گپ با پشتیبانی بانک پارسیان با امکانات منحصر به فرد خود در حال توسعه است. در آینده نزدیک نیز برخی از سرویس های مرتبط با بیمه، سهام، عملیات بانکی و … را در سبد خدمات پرداختی خود،‌ خواهیم داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =