ضرورت همکاری صرافان بانکی و تضامنی

صرفان بانکی کشور در نشستی مشترک بر آمادگی به منظور تلاش برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نوسانات ارزی در سال جاری توانست بسیاری آثار قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته باشد که بی شک بدون مدیریت دولت، بانک‌مرکزی و همکاری صرافان در این راه، هیجانات و نوسانات ارزی همچنان ادامه داشت و آثار بسیار مخربی بر اقتصاد و سایر بخش‌ها در کشور داشت.

بانک مرکزی با ارائه بسته‌های ارزی توانست بازار را تحت کنترل در آورده و قیمت ارز را از کانال ۱۸ هزار تومان به ده هزار تومان رسید، اما در این بین صرافان دارای مجوز بانک‌مرکزی و صرافی بانک‌ها با همراهی این سیاست‌ها در ایجاد آرامش در بازار و ثبات نسبی قیمت‌ها نقش بسزایی داشتند.

در همین راستا روز گذشته اولین نشست مدیران عامل صرافی‌های بانکی در کانون صرافان برگزار شد و رضا ترکاشوند در این نشست با ارائه گزارش فعالیت‌های اخیر چند ماهه، اظهار داشت: تلاش کردیم تا با هدف‌گذاری، نقاط ضعف و مشکلات گذشته را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کنیم.

وی افزود: تعامل کانون صرافان با نهادهای بالادستی و نظارتی خود از جمله بانک مرکزی، دولت، مجلس و قوه قضاییه در این مدت برقرار شده و تلاش شد تعامل کانون با بانک مرکزی علاوه بر سطوح مختلف بانک مرکزی با رییس کل نیز هم برقرار شود.

دبیرکل کانون صرافان ادامه داد: دیدار و گفتگو با  اعضای دولت از جمله معاون اول رییس جمهور، بازرس ویژه ریاست جمهوری، مسئولان مرتبط با امور ارزی در حوزه مالیاتی و نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه ریزی از دیگر اقدامات صرافان در این مدت بوده است.

ترکاشوند گفت: مذاکره و گفتگو با قوه قضاییه جهت پیشگیری از بروز مشکل برای صرافان هم از رئوس اصلی برنامه‌های ما در این مدت بوده است. دبیرکل کانون صرافان پیگیری هویت بخشی قانونی به کانون را از دیگر تلاش‌های چند ماه اخیر دانست و گفت: پیگیری کانون از بانک مرکزی جهت طرح در شورای پول و اعتبار، تشکیل کمیته‌های تخصصی ۱۲ گانه در کانون و تعامل با رسانه‌ها از جمله مطبوعات و صدا و سیما از دیگر فعالیت ها بوده است.

در ادامه این نشست بهروز صدیق نیکجو، عضو هیات مدیره صرافی بانک پارسیان شفافیت بیشتر تعاملات صرافی‌ها با یکدیگر را خواستار شد و گفت: با توجه به تحریم‌های اخیر این تعاملات می‌تواند موجب هم افزایی صرافی‌های تضامنی با صرافی‌های بانکی باشد.

محمد برزنده، مدیر عامل صرافی بانک آینده نیز در این نشست گفت: سرمایه ۲۲ صرافی بانکی موجود در کشور با صرافی‌های تضامنی برابری می‌کند که همکاری دو بخش می‌تواند راهکار موثری در مقابله با تحریم‌ها باشد.

برزنده افزود: ادامه برپایی این نشست‌ها و تعامل صرافان با یکدیگر، آمادگی صرافی‌های بانکی و تضامنی را برای مقابله با تحریم‌ها دو چندان خواهد ساخت.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −    =  51