کاهش فروش نفت درسال آتی شروعی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، کاهش فروش نفت درسال آتی را شروعی برای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت:درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای نفت در بودجه باشد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی کاظمی باباحیدری با اشاره به لایحه بودجه ٩٨ کل کشور،افزود: خوشبختانه کاهش فروش نفت از ٢ میلیون و ۵٠٠ به تقریبا یک و نیم میلیون بشکه در سال آتی خود مقدمه ای برای تحقق اقتصاد بدون نفت است.

نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در ازای کاهش درآمدهای نفتی در سال آتی جایگزین های مناسبی داشته باشیم، افزود: برنامه مداری می‌تواند درآمدهای مناسبی را جایگزین درآمدهای نفتی کند و در نتیجه به اقتصادی پویا دامن بزند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ، اقتصاد عاری از نفت یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی نیز است، تصریح کرد: ما باید بتوانیم درآمدهای کشو را از راه های رونق اقتصادی، کسب و کار و مسائل از این دست به دست بیاوریم.

کاظمی با بیان اینکه، نفت  و ذخایر نفتی باید در جهت سرمایه گذاری و همچنین توسعه زیرساخت ها هزینه شود، گفت:لذا از این بابت بودجه ٩٨ و سهم کمتر درآمدهای نفتی در آن می‌تواند نوید خوبی باشد که بتوانیم به سمت تحقق اقتصادی پویا حرکت کنیم که در این راستا نیز عملیاتی شدن بودجه مهم است.

وی با تاکید بر اینکه، بحث درآمدهای مالیاتی یکی از  درآمدهای مناسب برای جایگزینی با نفت است، افزود: در این راستا باید جریانات شفافی از جمله وجود یک سیستم آنلاین در بحث های مالیاتی طرح ریزی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه، مسدود سازی راه های فرار مالیاتی می‌تواند ضمن شفاف سازی درآمدهای دولت از اتکای دولت به درآمدهای نفتی بکاهد، ادامه داد: اگر درآمد دولت در حوزه های دیگر غیر از نفت قابل تحقق و  پیش بینی باشد به طور حتم برنامه مداری برای رفع مشکلات عدیده تسهیل خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با کاهش فروش نفت می‌توانیم به راه های دیگر در حوزه کسب درآمد روی آورده که این خود شروعی برای تدوین بودجه بر اساس اقتصاد مقاومتی است.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  5  =