لزوم توسعه پرداخت موبایلی در ایران/ مزایای پرداخت الکترونیک برای شهروندان و دولت‌ها

مشاور استراتژی و نوآوری شهر مسکو عنوان کرد؛

«آندری بلوزروف» درباره وضعیت پرداخت موبایلی در ایران تاکید کرد: می دانم که اغلب مردم ایران گوشی تلفن همراه به همراه دارند و بسیاری هستند که 2 یا چند گوشی تلفن دارند که نشانه خوبی است.  به همین خاطر معتقدم که پرداخت موبایلی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید توسعه پیدا کند چرا که به مردم ایران کمک می کند که به راحتی امور پرداختی و تراکنش های خود را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،«آندری بلوزروف» مشاور استراتژی و نوآوری شهر مسکو در گفت وگو با خبرنگار فابانیوز با بیان اینکه صنعت پرداخت بخش مهم و اساسی زیرساخت اقتصاد را تشکیل می دهد، گفت: هر کشور، شهر و شهر کوچکی باید در دنیای امروز مجهز به آسان ترین و راحت ترین امکانات پرداخت الکترونیک و دیجیتال برای شهروندان باشد.
 
وی افزود: از سوی دیگر، علاوه بر لزوم بهره مندی شهروندان از این امکانات، پرداخت الکترونیک و پرداخت دیجیتال برای دولت و حکومت ها نیز ضروری است چرا که شفافیت به همراه دارد و مانع از فساد می شود، به همین دلیل و اهمیت پرداخت الکترونیک و دیجیتال، می بینیم که در مدت زمان بسیار کمی از پرداخت نقدی عبور کردیم و شاهد فراگیر شدن پرداخت الکترونیک و دیجیتال هستیم.

 
لزوم توسعه پرداخت الکترونیک، تراکنش هایی شفاف و موثر
 
بلوزروف افزود: فکر می‌کنم و البته امیدوارم که در آینده همه تراکنش های پرداختی غیرنقدی باشند و الکترونیک شوند چرا که شفاف تر و موثر تر خواهند بود و علاوه بر آن راحت و با سرعت بیشتری نیز انجام می شوند.
 
وی با اشاره به اهمیت پرداخت موبایلی و پرداخت خرد و لزوم توسعه آنها در بخش های مختلف شهری، تاکید کرد:ممکن است شما گاهی مدارک و کارت های اعتباری خود را فراموش کنید، اما هیچ گاه گوشی خود را جا نخواهید گذاشت و آن همیشه و همواره همراه شماست به این دلیل است که پرداخت موبایلی به دلیل ویژگی هایی که دارد به سرعت در حال توسعه است.
 
مشاور استراتژی و نوآوری شهر مسکو با بیان اینکه به همین دلیل است که پرداخت موبایلی با اقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان و دولت ها مواجه شده است، گفت: پرداخت موبایلی ویژگی هایی چون راحتی و سرعت را نیز به همراه دارد و امیدوارم روز به روز راه های پرداخت دیجیتال آسان تر و متنوع تر شود.

 
آینده روشن صنعت پرداخت دیجیتال در ایران
 

وی درباره وضعیت پرداخت موبایلی در ایران نیز تاکید کرد: می دانم که اغلب مردم ایران گوشی تلفن همراه به همراه دارند و بسیاری هستند که 2 یا چند گوشی تلفن دارند که نشانه خوبی است.  به همین خاطر معتقدم که پرداخت موبایلی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید توسعه پیدا کند چرا که به مردم ایران کمک می کند که به راحتی امور پرداختی و تراکنش های خود را انجام دهند.
 
وی افزود: معتقدم که آینده پرداخت موبایلی در ایران بسیار روشن است و فاصله چندانی نیز با صنعت پرداخت موبایلی در دنیا ندارد.

 
خدمات اپل پی و سامسونگ پی در مسکو/ شهروندان بخش اساسی شهر هوشمند

 
وی درباره شرایط خدمات پرداخت در مسکو نیز گفت: در مسکو خدمات عمومی داریم که برخی از آنها با پرداخت همراه است مثل استفاده از پارکینگ، خرید، و مسائل دیگر، راه های پرداخت و تراکنش در مسکو بسیار راحت و آسان هستند و ابزارهای متنوع و بسیاری برای آنها در نظر گرفته شده است، به طور مثال شما می توانید پول پارکینگ را با اپلیکیشن های موبایلی، به صورت پیامک، با کارت اعتباری که به گوشی تلفن همراه شما متصل است و ..پرداخت کنید.
 
بلوزروف تاکید کرد: عملکرد بسیار خوبی در زمینه پرداخت الکترونیک و دیجیتال در مسکو داشتیم و توانستیم زیرساخت ها و امکانات خوبی را در این زمینه برای شهروندان ایجاد کنیم. اپل پی و سامسونگ پی اکنون در مسکو در حال ارائه خدمات پرداخت به شهروندان هستند و مردم مسکو به راحتی تراکنش های خود را انجام می دهند.
 
وی همچنین افزود: شهروندان بخش بسیار مهم و اصلی و اساسی شهر هوشمند را تشکیل می دهند و باید آگاهی آنها در زمینه توسعه شهر هوشمند، نیازها و دغدغه ها افزایش پیدا کند.
 
این گفت وگو در حاشیه برگزاری دومین همایش شهر هوشمند در برج میلاد تهران انجام شد.

 

 

منبع:فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =