نرخ ارز در بازار افزایش نمی یابد/لزوم ایجاد ساز و کار منطقی برای تعیین نرخ ارز در بودجه ۹۸

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد؛

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: کشش افزایش دوباره نرخ ارز در بازار وجود ندارد.با بیان اینکه نرخ ارز در بودجه ٩٨ باید بسیار محتاطانه در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به اینکه مبنای نرخ ارز در بودجه ٩٧ رقمی در حدود ٣۵٠٠ تومان اعلام شد اما یک شبه به ۴٢٠٠ تومان رسید باید سازوکار منطقی برای تعیین آن در سال آتی مدنظر دولت باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، منصور مرادی با بیان اینکه نرخ ارز در بودجه ٩٨ باید بسیار محتاطانه در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به اینکه مبنای نرخ ارز در بودجه ٩٧ رقمی در حدود ٣۵٠٠ تومان اعلام شد اما یک شبه به ۴٢٠٠ تومان رسید باید سازوکار منطقی برای تعیین آن در سال آتی مدنظر دولت باشد.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعیین نرخ ۵۷٠٠ تومان برای نرخ ارز در بودجه ٩٨ کل کشور مبنای درستی ندارد، افزود: افزایش چندین باره این نرخ نیز تابع کار کارشناسی نیست.

وی با بیان اینکه دولت باید منتظر تورم ناشی از نرخ ارز در بودجه ٩٨ و همچنین افزایش قیمت ها باشد، تصریح کرد: بازار کشش افزایش دوباره نرخ ارز را ندارد زیرا این خود چراغ سبزی به افزایش نرخ در بازار غیر رسمی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت باید همان نرخ ۴٢٠٠ تومان را برای نرخ ارز در سال ٩٨ پیشنهاد کُند، گفت: افزایش پلکانی نرخ ارز در بازه زمانی کوتاه به صلاح نیست. مرادی با بیان اینکه با افزایش نرخ ارز که از سوی دولت اعمال می شود ساماندهی بازار دیگر ممکن نیست، افزود: دولت با این اقدام نرخ ارز در بازار آزاد را دیگر نمی تواند کنترل کند.

وی با تاکید بر اینکه تعیین نرخ ارز در حدود ۴٢٠٠ تومان در سال گذشته مجوزی برای التهابات نرخ ها شد، تصریح کرد: ارز ١٩ هزار تومانی در بازار نتیجه اقدامات نسنجیده در حوزه تعیین نرخ ارز بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بستن بودجه بر اساس نرخ ارز بالاتر هزینه های بیشتری را بر مردم تحمیل خواهد کرد.

 

 

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −  37  =