توافق چین و آمریکا برای آتش بس در جنگ تجاری

پس از 2 و نیم ساعت مذاکره بین «ترامپ» و «ژی جین پینگ» صورت گرفت؛

پس از مذاکرات پرمخاطره در آرژانتین بین دونالد ترامپ و ژی جینپینگ رئیس جمهور چین، آمریکا و چین با آتش‌بس جنگ تجاری موافقت کردند. نتیجه این مذاکرات عدم افزایش عوارض از اول ژانویه بود .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد ترامپ عوارض بر ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چین را در ابتدای سال جاری روی ۱۰ درصد نگه می‌دارد و فعلا آن را به ۲۵ درصد افزایش نمی‌دهد .

در این بیانیه آمده است: چین توافق کرده مقدار زیادی محصولات کشاورزی، انرژی، صنعتی و … از آمریکا خریداری کند تا عدم تعادل تجاری بین دو کشور کاهش یابد. هنوز در مورد مقدار این خرید توافق نشده است .
چین موافقت کرد خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان ما را فوراً آغاز کند .

این دو کشور توافق کردند مذاکراتی در مورد تغییرات ساختاری با توجه به انتقال اجباری تکنولوژی، حفاظت از مالکیت فکری، موانع غیر از عوارض، مزاحمت‌های سایبری و دزدی سایبری، خدمات و کشاورزی آغاز کنند .

هر دو کشور توافق کردند که این معامله را طی ۹۰ روز آینده کامل کنند ولی اگر این اتفاق نیفتد، آن وقت عوارض ۱۰ درصدی تا ۲۵ درصد بالا میرود .

وانگ یی، یک دیپلمات ارشد در دولت چین گفت که مذاکرات در فضایی دوستانه و صمیمی انجام شده است .
وی با اشاره به توافق دو طرف برای معاملات بیشتر در زمان مناسب گفت:« هر دو رئیس‌جمهور توافق کردند که دو طرف می توانند و باید روابط دوجانبه را درست کنند .

وانگ گفت: بحث در مورد مسائل اقتصادی و تجاری بسیار مثبت و سازنده بوده است. هر دو طرف به توافق رسیدند افزایش دو جانبه عوارض جدید را متوقف کنند .

 

 

منبع:بلومبرگ

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  46  =  56