ایجاد بازار نفت متوازن و پایدار به نفع همه است/چشم انداز عرضه و تقاضای ۲۰۱۹ در کانون توجه

نتایج یازدهمین نشست کمیته کشورهای عضو و غیر عضو اوپک؛

یازدهمین نشست کمیته کشورهای عضو و غیر عضو اوپک نیز شب گذشته به پایان رسید و عمده تمرکز آن بررسی چشم‌انداز عرضه و تقاضا در سال ۲۰۱۹ بود. کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک بر اقدام‌ها و تلاش‌های مستمر تولیدکنندگان حاضر در بیانیه همکاری ( Declaration of Cooperation) با هدف ایجاد بازار نفت متوازن و پایدار به نفع هر دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده، صنایع و اقتصاد جهان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،یازدهمین نشست کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک که در ابوظبی برگزار شد، پایبندی تولیدکنندگان حاضر در توافقنامه کاهش عرضه نفت را ۱۰۴ درصد اعلام کرده و اکثر اعضای این سازمان موافقت خود را با کاهش میزان تولید برای به تعادل رساندن بازار و قیمت‌های جهانی اعلام کردند.

اعضای اوپک در نشست ۱۷۱ خود در دسامبر ۲۰۱۶ تصمیم گرفتند برای کمک به ثبات بازار و بهبود قیمت نفت روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند و در کنار آن‌ها کشورهای غیرعضو به رهبری روسیه متعهد شدند درمجموع روزانه ۶۰۰ هزار بشکه کاهش تولید دهند. این تصمیم که به تعهد کاهش تولید معروف است، طی سه سال گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته اما در اکثر مواقع اکثر اعضا به آن پایبند بودند. البته میزان پایبندی آن‌ها در ماه‌های اخیر به ۱۵۰ درصد هم رسید که باعث شد اعضای اوپک و غیراوپک گرد هم جمع شوند و میزان تعهد خود را با افزایش تولید یک میلیون بشکه‌ای از ۱۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد برسانند.

 

 

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10