تاثیر عملکرد اروپا بر رای مجدد مجلس بهCFT

عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد؛

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بن بستی پیش روی بررسی و تصویب لایحه CFT وجود ندارد، گفت: عملکرد اروپایی ها در مورد ایجاد ساز و کار مالی با ایران، تاثیر بسیاری در رای مثبت مجدد مجلس به این لایحه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمود صادقی اظهار داشت: این حق شورای نگهبان است که در مورد مصوبات مجلس نظر بدهد و عدم مغایرت آن را با شرع و قانون اساسی بررسی و اعلام کند. در عین حال مجلس شورای اسلامی هم این حق را دارد که بر مصوبه خود اصرار کند. بنابراین باید هم برای نظر مجلس و هم برای نظر شورای نگهبان احترام قائل شویم.  

صادقی با تاکید بر اینکه در نظام بن بست وجود ندارد، گفت: در واقع مجمع تشخیص مصلحت نظام با همین هدف و برای رسیدگی به اختلاف نظرهای بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است. بنابراین نباید نگران باشیم و باید توجه کنیم که فضای عمومی مجمع با فضای شورای نگهبان فرق دارد.  

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: به نظر می رسد مجموعه نظام نظر مثبت نسبت به CFT دارد و بنابراین موانع چندانی وجود ندارد که مانع از تصویب مجدد این لایحه شود.

صادقی با بیان اینکه واکنش مناسب طرف های ایران به خصوص اروپایی ها می تواند در اعتماد سازی مجدد برای نمایندگان موثر باشد، عنوان کرد: اگر سازوکار ویژه مالی اروپا برای ایران اجرایی شود، نمایندگان متقاعد خواهند شد که دوباره رای مثبت به CFT بدهند.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: تصویب نهایی لایحه CFT این امکان را برای کشورمان مهیا می کند که به صورت دائمی از لیست کشورهای پر ریسک FATF معروف به لیست سیاه خارج شود و بنابراین زیرساخت‌های قانونی برای گشایش یکی از مسیرهای تحریم فراهم می شود.

 

 

منبع:اقتصاد آنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  48