نظام بانکی از روش‌های تامین مالی فعالیت‌های خرد عاجز است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد؛

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از عجز نظام بانکی برای تامین مالی فعالیت‌های خرد انتقاد کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛محمد شریعتمداری در بازدید از رونمایی طرح توسعه ارزش‌های روستایی (تار) در یک کارخانه تولید زعفران، اظهار کرد:امروزه اگر اعلام کنیم که درآمد حاصل از زعفران ۳۰۰ میلیون دلار است تعجب می‌کند. در یک حرکت ساده و در کنار هم قرار گرفتن می‌توانیم تا ۱.۲ میلیارد دلار به این درآمد اضافه کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این افزایش سطح درآمد ممکن است، تصریح کرد: نظام بانکی ما از روش‌های تامین مالی فعالیت‌های خرد، کاملا عاجز است. یعنی ما یک بانک تخصصی که بتواند صنایع کوچک و فعالیت‌های کشاورزی کوچک را به درستی تامین مالی کند، نداریم و این امر واقعیت است.

شریعتمداری بیان کرد: اگر این امر محقق شود، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. باید شرایطی در کشور را در نظر بگیریم که کشاورزان عضو یک واحد تولیدی بدانند که در راستای تامین مالی فعالیت کشاورزی خود، به موقع پول به حساب او در فصلی که نیازمند است واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: فروش مطمئن محصول با یک قیمت روشن به کشاورز امید می‌دهد. تسهیلات و فروش محصولات کشاورزی امری اختیاری است.در تکمیل زنجیره ارزش همواره قدم‌های مثبتی برداشته شده و حلقه‌های مفقوده به طور کامل از میان برداشته خواهد شد.

شریعتمداری گفت: ما بایستی در ارایه خدمات خود، رضایتمندی مخاطبان را ملاک قرار دهیم. همکاران ما باید همواره به گونه‌ای عمل کنند که کارآفرینان احساس ایمنی کنند و احساس کنند در خانه خودشان زندگی می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ضروری است که شورای گفت‌وگوی سه جانبه بر اداره کار، کار مستمر داشته باشد، اظهار کرد: در این راستا صیانت از حقوق کارگر و تسهیل مقررات برای فعالیت‌های کارآفرینی دارای اولویت است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: منفعتی که از محل ایجاد درآمد برای صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی را باید در یک طرف و زیانی که از عدم ایجاد اشتغال یا بهم خوردن قراردادهای ثابت از آن ما خواهد شد را در طرف دیگر قرار دهیم.

شریعتمداری تاکید کرد: ممکن است که عده محدودی از کارآفرینان ما افراد سودجویی باشند، ولی عمده ای از این افراد فعالیت‌های اقتصادی بالایی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان خرد ما عدم دسترسی به بازارهاست، بیان کرد: این افراد زمانی که تک تک وارد بازار می‌شوند نمی‌توانند به اهداف خود برسند ولی زمانی باهم باشند به عنوان یک خانواده می‌توانند به بازارهای بین‌المللی دسترسی‌ پیدا کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروزه در شرایطی زندگی می‌کنیم که کارآفرینان ما مسائل زندگی همه افراد متولی ایجاد کارآفرینی را درک و نسبت به آن‌ها احساس مسئولیت می‌کنند، عنوان کرد: در زمان تحریم‌ها و شرایط اقتصادی نیز همین مردم در کنار ما بودند وامروزه کشاورزان سرمایه اصلی یک واحد تولیدی محسوب می‌شوند.

 

منبع:ایسنا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  ⁄  53  =