ضرر هزار میلیاردی بیمه ها از طرح تحول سلامت در سال گذشته

عضو شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران خبر داد؛

اعضای شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران اعلام کردند شرکت های بیمه بازرگانی از طرح تحول سلامت در سال 1396، یک هزار میلیارد تومان زیان دیدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در جلسه شورای عمومی این سندیکا که دوشنبه با حضور مدیران عامل شرکت های بیمه برگزار شد، اعضای این شورا به سخنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سود شرکت های بیمه از اجرای طرح تحول سلامت انتقاد کردند.
وی گفته بود اجرای تحول سلامت به سود شرکت های بیمه بوده است.
 طرح تحول سلامت از حدود پنج سال پیش با هدف کاهش هزینه درمان و گسترش خدمات عمومی درمان بین قشرهای مختلف با محوت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا شده است.
در ادامه نشست «هادی اویار حسین» عضو سندیکای بیمه گران که به نمایندگی از دیگر اعضا در نشست دیروز کمیسیون اجتماعی دولت شرکت کرده بود، گزارشی درباره تدوین آیین نامه ماده 57 قانون بیمه شخص ثالث ارایه کرد.
بر اساس این ماده از قانون بیمه شخص ثالث، بیمه مرکزی بر حسن اجرای این قانون نظارت می کند و در صورت قصور یا تخلف هر یک از شرکت های بیمه در اجرای قانون، اقدام هایی چون توبیخ کتبی مدیران شرکت بیمه، سلب صلاحیت حرفه ای مسؤول فنی یا مدیر یا معاون فنی یا مدیرعامل یا هیات مدیره شرکت بیمه، برای حداکثر پنج سال با تایید شورای عالی بیمه، سلب صلاحیت افراد موضوع بند (ب) به طور دائم با تایید شورای عالی بیمه، محکومیت شرکت بیمه به پرداخت جریمه نقدی حداکثر تا 20 برابر حداقل تعهدات بدنی موضوع ماده (8) این قانون در زمان پرداخت یا تعلیق فعالیت شرکت بیمه در یک یا چند رشته بیمه برای حداکثر یک سال با تایید شورای عالی بیمه صورت می گیرد.
این مدیر صنعت بیمه از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست نظر خود را درباره متن پیش نویس این آیین نامه، برای طرح در جلسه آینده این کمیسیون ارایه دهند.
همچنین «حسین کریمخان زند» نماینده سندیکای بیمه گران ایران در شورای عالی بیمه، گزارشی از مصوبات این شورا ارایه کرد و گفت: در اصلاح آیین نامه ماده 54 (نمایندگی های فروش بیمه های عمر) مقرر شد از این پس سندیکای بیمه گران ایران و بیمه مرکزی امتحانات پذیرش نمایندگی های فروش را برگزار کنند.
 پیش از این بیمه مرکزی امتحانات مربوط به پذیرش نمایندگی های فروش شرکت های بیمه را برگزار می کرد که اکنون این سندیکای بیمه گران نیز این امکان را یافته است که آزمون های مشابه برگزار کند.
همچنین گزارشی درباره روند کاهشی ارزش ذخیره ریاضی بیمه گذاران در اثر کاهش ارزش ریال و بررسی راهکارهای مناسب به منظور رفع مشکلات موجود مطرح شد.
گفتنی است بر اساس آمارهای بیمه مرکزی، سهم بیمه زندگی از پرتفوی صنعت بیمه در نیمه نخست امسال به 14.8 درصد رسید اما هنوز این میزان قابل قبول نیست؛ زیرا در سایر کشورها این میزان حدود 50 درصد صنعت بیمه است.
سندیکای بیمه‌گران ایران در سال 1316 تاسیس شده است و نهاد صنفی صنعت بیمه به شمار می رود.

 

 

 

منبع:روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3