بنیان‌گذار استارت آپ «شارژمان» از مشکلات و چالش‌ها می‌گوید/ سالمی نژاد: رویدادهایی مانند «نمایشگاه تراکنش ایران» باید ادامه‌دار باشد

حسین سالمی نژاد می گوید: با اشاره به چالش ها و مشکلاتی که استارت آپ های حوزه پرداخت در ایران با آن دست و پنجه نرم می کنند، گفت: مشکلاتی که برای ما وجود دارد قطعا برای دیگر فین تک‌ها نیز وجود دارد، مشکلاتی که از نماد اعتماد الکترونیکی شروع می شود تا درگاه های بانکی و فیلتر شدن ها و قانون گذاریها ادامه پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در چند سال اخیر، همزمان با راه اندازی و رشد استارت آپ های حوزه فین تک در بخش های مختلف، شاهد آن بودیم که استارت آپ هایی نیز در حوزه مدیریت شارژ ساختمان و با هدف تسهیل روابط میان مدیرساختمان و ساکنان و همچنین روند پرداخت شارژ ساختمان ایجاد شده است. استارت آپ هایی که به نظر می رسد توانسته اند جای خود را در میان ساختمان های شهر پیدا کنند اگرچه همچنان تفکر سنتی در این زمینه به شدت وجود دارد و کارهای بسیاری برای توسعه این استارت آپ ها باید انجام شود.
 
«حسین سالمی نژاد» بنیان‌گذار استارت آپ «شارژمان» درباره نحوه شکل گیری فعالیت های این استارت آپ، گفت: استارت آپ شارژمان در سال 94 راه اندازی شد، در ابتدا به دنبال راه اندازی یک سرویس نظافت‌چی آنلاین بودیم ، در ادامه متوجه آن شدیم که مارکتینگ در این زمینه بسیار دشوار است و هزینه تبلیغاتی آن بالاتر از آن است که ما بتوانیم اهدافمان را اجرایی کنیم.
 
وی افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم کار خود را با راه اندازی یک نرم افزار مدیریت شارژ ساختمان آغاز کنیم و پس از آن وارد ساماندهی دیگر بخش های مربوط به یک ساختمان شویم.
 
سالمی نژاد تاکید کرد: تصمیم گرفتیم ابتدا کارهای مدیریتی ساختمان را انجام می دهیم و زمانی که در این زمینه توانستیم بازار هدف خود را به طور گسترده ای ساماندهی کنیم پس از آن سرویس سفارش نظافت چی آنلاین، خشک شویی و کارواش آنلاین را نیز راه اندازی کنیم و شهروندان بتوانند از طریق اپلیکیشن ما خدمات خورد نظر خود را پیدا کنند و کارهای موردنیاز خود را انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه استارت آپ شارژمان 2 سال در این زمینه در حال فعالیت است، گفت: طی 2 سال گذشته شاهد آن بودیم که فعالیت در زمینه مدیریت شارژ ساختمان با استقبال خوبی مواجه شده و علاوه بر آن حوزه جذابی نیز است، بنابراین فعلا در حوزه شارژ و مدیریت ساختمان ماندگار شده ایم و هنوز به سمت ارائه دیگر خدمات نرفته ایم.
 
سالمی نژاد با اشاره به اینکه کاربران شارژمان از خدماتی که این استارت آپ ارائه می دهد رضایت دارند، تاکید کرد: ما همچنان به دنبال کسب تجربه در این زمینه هستیم و تبلیغات جدی و گسترده را هنوز شروع نکرده ایم ولی برنامه هایی با جهت توسعه کسب و کار خود در آینده در نظر داریم.
 
وی با اشاره به چالش ها و مشکلاتی که استارت آپ های حوزه پرداخت در ایران با آن دست و پنجه نرم می کنند، گفت: مشکلاتی که برای ما وجود دارد قطعا برای دیگر فین تک ها نیز وجود دارد، مشکلاتی که از نماد اعتماد الکترونیکی شروع می شود تا درگاه های بانکی و فیلتر شدن ها و قانون گذاری‌ها ادامه پیدا می کند.
 
سالمی نژاد با بیان اینکه نماد اعتماد را به فین تک ها نمی دهند، تاکید کرد: ما هنوز فیلتر نشدیم ولی با این حال بانک مرکزی در چند ماه اخیر کمک هایی کرده است و چارچوب پرداخت یاری را تدوین کرده است که باعث خواهد شد روندکارهای استارت آپی و فین تکی ساده تر شود.
 
وی افزود: استارت آپ در ایران اکنون به شکل حباب است و تعداد آن بسیار زیاد شده است. شاهد آن هستیم که سالانه چندصد استارت آپ ایجاد می شود این خوب است و بد نیست، بهرحال افراد وارد این حوزه می شوند و می‌بینند ارتباطی با آن برقرار نمی کنند و خارج می شوند،  پس از این ریزش ها و رویش ها بازار به تعادل می رسد و استارت آپ هایی که باقی می مانند پس از چند سال اکوسیستم حقیقی استارت آپی کشور را تشکیل می دهند.
 
وی همچنین خواستار آن شد که برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران که توانسته است اکوسیستم خوبی را برای گردهمایی استارت آپ ها فراهم کند به امری ادامه دار تبدیل شود.

 

منبع: فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  −  78  =