حکم دولت ونزوئلا مبنی بر پرداخت هزینه‌های گذرنامه با ارز دیجیتال پترو

دلسی رودریگز (Delcy Rodriguez) معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه ۵ اکتبر اعلام کرد که از هفته‌ی آینده مردم ونزوئلا باید برای پرداخت هزینه‌های گذرنامه از ارز دولتی پترو استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس از راه‌اندازی رسمی ارز پترو در ماه نوامبر، رودریگز تأکید کرد که از دوشنبه ۸ اکتبر، تمام هزینه‌های مربوط به گذرنامه با پترو قابل پرداخت بوده و اندکی نیز افزایش می‌یابند. هزینه‌ی صدور گذرنامه ۲ پترو و تمدید آن ۱ پترو خواهد بود.

به گزارش بلومبرگ، هزینه‌ی مربوط به گذرنامه، ۴ برابر بیشتر از میانگین حقوق ماهیانه یک فرد در ونزوئلا است.

به گزارش روزنامه‌ی آمریکای لاتین EI universal، رودریگز اعلام کرد:

    از اولین روز نوامبر، برای ونزوئلایی‌هایی که مقیم خارج از کشور هستند، هزینه‌ی مربوط به بیمه گذرنامه ۲۰۰ دلار و هزینه‌ی تمدید آن ۱۰۰ دلار خواهد بود.

دلسی رودریگز

ونزوئلا در تلاش برای مقابله با عواقب جانبی تورم و رکود اقتصادی با استفاده از ارزهای رمزنگاری برای احاطه بر جریان سرمایه است. به گزارش کوین تلگراف، پترو که ایده‌ی نیکولاس مادورو (Nicolas Maduro) برای مقابله با بحران اقتصادی این کشور است، تا به امروز موردبحث و جدال بوده است. با اتهاماتی هم که هفته‌ی گذشته مبنی بر کپی کردن توسعه‌دهندگان آن از ارز دیجیتال آلت کوین (altcoin) صورت گرفت، این بحث‌ها بیشتر شده‌اند.

با تغییراتی که در سیستم گذرنامه به وجود آمد، رودریگز همچنین اعلام کرد:

    یک نیروی پلیس اختصاصی نظارت بر مهاجرت، برای حفظ امنیت شهروندان و کنترل مهاجران تشکیل‌شده است.

به گزارش بلومبرگ ۵۰۰۰ نفر در هرروز از ونزوئلا مهاجرت می‌کنند.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  40