تاکید آلمان بر حفظ مناسبات اقتصادی با ایران

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد این کشور به اجرای برجام پایبند خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  هایکو ماس که برای شرکت در اجلاس سران سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد در سخنانی گفت حتی با وجود خروج آمریکا از برجام، آلمان در این معاهده باقی خواهد ماند. وی افزود: شاید توافق اتمی با ایران فوق العاده نباشد اما از تنش زایی در منطقه جلوگیری کرده است، مساله‌ای که ۳ سال پیش احتمالش زیاد بود. بنابراین ما اروپایی‌ها در این توافق باقی خواهیم ماند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی با ایران گفت: در حال کار بر روی باز نگه داشتن مبادلات اقتصادی با ایران هستیم و از این کشور می‌خواهیم به تعهداتش پایبند باشد.

پیش از وزیر خارجه آلمان، فدریکا موگرینی- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته بود اتحادیه اروپا امیدوار است کانال مالی خود برای کار با ایران را به زودی عملیاتی کند. این مکانیزم مالی به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد بدون نقض قوانین تحریمی آمریکا و در چارچوب مقررات اتحادیه اروپا با ایران و سایر کشورهای جهان تبادل مالی داشته باشند.

لازم به ذکر است که تلاش اروپایی‌ها برای حفظ روابط اقتصادی خود با ایران با واکنش شدید آمریکایی‌ها روبرو شده است به گونه‌ای که جان بولتون- مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی گفته است رویکرد آمریکا در اعمال تحریم‌ها تهاجمی است و هر کشور و شرکتی که با ایران کار کند به سختی مجازات خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  50