دانشگاه تهران برای ارزِ فرصت های مطالعاتی نامه نگاری کرد

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به نوسانات ارزی که گریبانگیر اعزام استادان به خارج برای فرصت های مطالعاتی شده است از نامه نگاری برای بهبود این شرایط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمود نیلی احمدآبادی روز چهارشنبه با اشاره به اختلال در اعزام استادان برای فرصت های مطالعاتی و کنفرانس های بین المللی به علت نوسانات ارزی اظهار داشت: دانشگاه تهران را هم گریبانگیر این مشکلات دانست.
رئیس دانشگاه تهران از مکاتبات متعدد و نامه نگاری هایی به دولت و وزارت علوم مبنی بر مساعدت در بهبود روند این وضعیت خبر داد.
وی در این باره گفت: نوسانات ارزی، فرصت های مطالعاتی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری را مختل کرده و در روند شرکت استادان در کنفرانس های بین المللی تاثیر گذاشته است.
نیلی احمدآبادی در ادامه، اظهار کرد: مابه التفاوت ریالی ارز باید به دانشگاه ها اختصاص یابد که به طور جدی در حال پیگیری هستیم. معاون اول رئیس جمهوری هم قول پرداخت را داده است اما تاکنون پاسخ مثبتی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت نکرده ایم .
بر اساس اظهارات وی، عدم اعزام استادان و دانشجویان دکتری به فرصت های مطالعاتی و کنفرانس های بین المللی بر روی میزان انتشار مقالات، کیفیت و رده بندی دانشگاه ها در سطوح بین المللی، دستاوردهای پژوهشی و جذب دانشجوی خارجی تاثیر منفی دارد.
وی درباره مبلغی که برای اعزام استادان به کنفرانس های بین المللی تا پیش از نوسانات ارزی اختصاص می یافت، توضیح داد: مبلغ مذکور شامل گرنتی است که به استاد اختصاص می یابد و مبلغی را هم دانشگاه در اختیار استاد قرار می داد. در گذشته این مبلغ به سختی تامین می شد اما در حال حاضر، روند اعزام با کندی مواجه است.
نیلی احمدآبادی، افزود: دانشگاه تهران روند اعزام را متوقف نکرده و با همان شرایط گذشته این اعزام ها با کمک های دانشگاه به استادان انجام می شود. طبیعی است با اطلاعی که از حقوق استادان داریم شرایط برای آنها بسیار سخت شده است.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  6