ايران از انتقال پول خود در آلمان صرف‌نظر كرد

بانك مركزي آلمان ماه گذشته اعلام كرده بود تا زماني كه از نحوه مصارف وجوه و اينكه مطمئن شود وجوه انتقالي ناقض قوانين تحريم مالي و پولشويي نيست، اجازه انتقال اين وجوه را نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مطبوعات آلماني اعلام كردند ايران از تصميم خود براي انتقال ۳۰۰ ميليون يورو از وجوه نزد بانك مشترك ايران و اروپا در آلمان صرف نظر كرده است. تاكنون خبرگزاري آلمان، روزنامه «زود دويچه تسايتونگ»، « ان د ار» و «و د ار» خبر داده‌اند كه ايران به سازمان تنظيم مقررات مالي آلمان «بافين» اعلام كرده است از تصميم خود براي انتقال بخشي از وجوه حساب خود در بانك ايران و اروپا كه در هامبورگ مستقر است صرف‌نظر كرده است.

آمريكا در ماه‌هاي اخير و به دنبال انتشار خبر تصميم ايران براي انتقال اين وجوه فشار زيادي به مقامات و بانك مركزي آلمان آورده بود تا مانع از انتقال وجوه شوند. آمريكا بهانه مخالفت خود با اين انتقال وجوه را نگراني‌هاي تروريستي و پولشويي عنوان كرده بود. لازم به ذكر است ايران با بيان اينكه اتباع اين كشور براي پرداخت‌هاي ارزي در سفرهاي خارجي خود به دليل تحريم كشور توسط شركت‌هاي ارايه‌دهنده خدمات پرداخت اعتباري با مشكل مواجهند، خواستار برداشت از حساب خود در بانك تجارتي ايران و اروپا براي پرداخت ارز مسافرتي شده بود.

پيش‌‌تر ريچارد گرتل- سفير آمريكا در آلمان- در مصاحبه با نشريه بيلد كه نخستين بار خبر تلاش ايران براي انتقال اين وجوه را مخابره كرده بود، گفت: از دولت آلمان مي‌خواهيم در بالاترين سطح به اين موضوع ورود كند و جلوي اين انتقال را بگيرد.

 

منبع: روزنامه اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  54  =  55