سی و چهارمین شماره ماهنامه بانکداری آینده منتشر شد

سی و چهارمین شماره ماهنامه بانکداری آینده با موضوع « اقتصاد، طلا و ارز و رفتار بانکی در دوران جنگ اقتصادی و مواجهه احتمالی نظامی و ارز رمزها در دوران تحریم» قالب ۵ پرونده و ۱۳۶ صفحه به سردبیری محمود فراهانی و با قیمت 25 هزار تومان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تیتر اصلی جلد این شماره با عنوان “ جنگ نجویان  “ با تاکید بر تجربه سایر کشورها در پی یافتن  پاسخی به این سوال است که نتایج جنگ اقتصادی چیست و جقدر احتمال وجود دارد  از جنگ اقتصادی به سمت جنگ نظامی گذر کنیم ؟ در این رابطه گفتگویی با اسد الله امیراصلانی  پیشکسوت حوزه بانکی و دکتر امیری عضو هیات علمی دانشگاه تهران آمده است که بسیار خواندنی هستند.
«مسلسل مرگبار با خشاب ارزی»گفتگوی دیگری است که بانکداری آینده با مرتضی ایمانی راد صاحبنظر حوزه پولی و ارزی در خصوص  تحریم ها، نرخ دلار و قیمت ارز داشته است که در آن از اثر تحریم ها بر اقتصاد ایران و پیش بینی دلار بیست هزار تومانی و بروز ناآرامی های سیاسی پرده برداشته شده است.
 میزگرد “سقوط از درون “ نیز گفتگویی میان چند تن از فعالان و کارشناسان بانکی پیرامون آینده بحران و تمهیدات لازم طی ماه های آینده جهت ثبات و پایداری اقتصاد و نظام بانکی کشور است که در این شماره آمده است. بحران ورشکستگی در میان بانک ها گفتگوی جذاب و خواندنی است که بانکداری آینده با پیشکسوت بانکداری آقای ساروخانی داشته است. “گام های پیشگیری”   از دیگر گفتگوهای خواندنی در این شماره است که با مجتبی امیری پیرامون راه-های جلوگیری از بروز جنگ انجام شده است. از دیگر مطالب خواندنی در این شماره میزگردی پیرامون ارز رمزها و اثر آن بر آینده پول است که بانکداری آینده با چند نفر از کارشناسان حوزه فناوری برگزار کرده است. در آخر نیز به منظور بررسی امنیت PSPها و شرکت های پرداخت، گفتگویی با عنوان “ شرط های استمرار” با مهدی امیری مدیر امنیت شرکت به پرداخت انجام شده که از جمله گفتگوهای خواندنی در این شماره است.

کلیات ماهنامه
اساس ماهنامه بانکداری آینده در قالب چهار محور کلی حرکت می کند. اقتصاد کلان، بانکداری، فناوری بانکی و پرداخت الکترونیک. چرا که اعتقاد دارد یک بانکدار یا کسی که در حوزه بانکی فعالیت دارد باید هم اقتصاد بداند هم بانکداری، هم فناوری و هم پرداخت.

پرونده اقتصاد کلان: فصل جنگ
نگرانی آینده از بودجه کشور، موضوع اصلی مورد بررسی در این پرونده است. بررسی وضعیت جنگ اقتصادی و احتمال وقوع جنگ نظامی در گفتگویی با اسد الله امیر اصلانی پیشکسوت حوزه بانکی آمده است. همچنین برآورد هزینه جنگ های ایران و عراق، عراق و آمریکا و حمله داعش به عراق و سوریه با نگاهی به وضعیت اقتصادی این کشورها به خصوص بازار سرمایه آن ها در حین جنگ و پس از آن و هزینه های دفاعی آنان در این پرونده آمده است. پس از بررسی تجارب کشورها در زمان جنگ و پس از آن، گزارشی پیرامون جنگ احتمالی ایران و آمریکا و برآورد هزینه و پیامدهای پس از آن نیز خواندنی است. معجزه اقتصادی آلمان و خروج از مرداب تورمی، راه حل های مناسبی برای خروج از بحران فعلی اقتصادی کشورمان را به ما نشان می دهد.

پرونده طلا و ارز: برق طلا
در پرونده دوم احتمال بیست هزار تومانی شدن دلار از گفتگوهای بسیار داغ و خواندنی است که توسط  دکتر مرتضی ایمانی راد صاحبنظر حوزه پولی و ارزی در پاسخ به پرسش های بانکداری آینده مطرح شده است. در ادامه در این پرونده به نوسانات ارز و طلا در هنگام بروز جنگ و تجربه کشورهای جنگ زده با تاکید بر آلمان، ژاپن و عراق و نقش طلا در پیش از جنگ جهانی دوم تاکنون پرداخته شده است.

پرونده بانکداری کلان: غیبت بانکداری
در پرونده سوم در رابطه با آینده اقتصاد و نظام بانکداری کشور با هدف ارایه تمهیدات لازم جهت بهبود وضعیت، پای میز سخن با تعدادی از فعالان و کارشناسان حوزه بانکی نشستیم. گفتگو با محمد رضا ساروخانی پیشکسوت بانکداری در خصوص ورشکستگی چهار پنجمی بانک ها و موسسات خصوصی از جمله مطالب خواندنی این پرونده است. در ادامه به وضعیت بانک ها و شاخص های بانکی کشورها پیش از جنگ جهانی دوم و پس از آن پرداخته ایم. همچنین به وضعیت بانک های لیبی و سوریه و نقش آقا زاده های سوری و لیبی نگاهی انداخته ایم. بررسی وضعیت بانک های آلمان در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن در تکمیل این پرونده گنجانده ایم.

پرونده مشاور مدیریت: اکنون آینده
در پرونده چهارم ابتدا گفتگویی با مجتبی امیری عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران داشته ام که پیرامون راه حل های برون رفت از این وضعیت اقتصادی و و سناریوهای پیشرو پرداخته ایم. همچنین چگونگی تسخیر ملت ها با به کارگیری جنگ اطلاعاتی و نقش شرکت های مشاوره در طول جنگ عراق و آمریکا را در این پرونده آورده ایم.

پرونده فناوری بانکی: کوچه بن؟ باز یا بست
در پرونده آخر پیرو تصمیمات تیم اقتصادی رییس جمهور به گفتگویی با تعدادی از فعالان حوزه فناوری پیرامون سیستم  ارزرمز پرداخته ایم. نتایج این گفتگو حاکی از آن است که با به کارگیری این سیستم، نرخ ارز ثابت نگاه داشته  و تورم در بازار مالی پایین آورده می شود. همچنین جهت تکمیل این گفتگو،  گزارشی در خصوص ارزرمزها و بررسی همخوانی آنان با مبانی پولی آورده شده است.  در آخر وضعیت صرافی های ارز دیجیتال در سال  ۲۰۱۸ و مقایسه آن با سال های قبل ازجمله گزارش های خواندنی در این پرونده است.

پرونده پرداخت
به علت گرانی شدید کاغذ  و افزایش سنگین هزینه ها  مجبور شدیم تا پرونده پرداخت را به شماره بعد منتقل کنیم.

 

حامیان این شماره
حامیان این شماره عبارتند از بانک ملت،بانک رفاه،شرکت خدمات انفورماتیک، شرکت یاس ارغوانی ، شرکت فرادیس البرز،شرکت تاپ، شرکت به پرداخت ملت و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  9