پرداخت ۳۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره‌ای در بانک مسکن

بانک مسکن طی ۱۰ ماه نخست دوره کاری دولت دوازدهم، مجموعا ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان تسهیلات تبصره‌ای به بخش های مختلف اعطا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ندا کسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با اعلام این خبر گفت: از شهریور ماه سال گذشته تا پایان بهار سال جاری بانک مسکن مجموعا برای پرداخت رقمی بالغ بر ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان معادل ۱۲۱ هزار و ۳۰۶ قرارداد منعقد کرده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در چند بخش کلیدی شامل تسهیلات مسکن مهر، ازدواج، حوادث غیرمترقبه، تسهیلات قرض الحسنه و … پرداخت شده است. وی با اشاره به بیشترین رقم تسهیلات تبصره ای پرداخت شده طی ده ماه ابتدایی دوره کاری دولت دوازدهم از سوی بانک مسکن، اظهار کرد: بیشترین رقم تسهیلات تبصره ای به تسهیلات قرض الحسنه ضروری مربوط می شود. طی دوره مذکور به تعداد ۱۲ هزار و ۷۵۰ قرارداد در بخش تسهیلات قرض الحسنه ضروری منعقد شده و رقم تسهیلات پرداختی در این بخش معادل ۷۶۸ میلیارد و ۴۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

کرمانشاهی تصریح کرد: یکی از بخش‌های کلیدی که طی شهریور ماه ۹۶ تا خردادماه امسال تسهیلات قابل توجهی را دریافت کرده تسهیلات ساخت در محدوده بافت فرسوده برای پروژه های خارج از طرح مسکن مهر بوده است. در این بخش رقمی معادل ۵۳۴ میلیارد و ۹۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای ۲ هزار و ۳۱۴ قرارداد پرداخت شده است.

به گفته وی، در عین حال مبلغ اعطایی تسهیلات تبصره ای مربوط به فروش اقساطی سهم الشرکه بافت فرسوده شهری (خارج از طرح مسکن مهر ) معادل ۳۴۰ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای ۷ هزار و ۳۲۲ واحد بوده است.

رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر آنکه سرعت پرداخت تسهیلات تبصره ای بانک عامل بخش مسکن طی این دوره نسبت به سنوات گذشته رشد قابل توجهی داشته است، گفت: بانک مسکن تسهیلات ساخت مسکن قابل توجهی را نیز به مسکن روستایی اختصاص داده است. به طوری که از ابتدای شهریور سال ۹۶ تا پایان سه ماه نخست امسال رقمی معادل ۲۲۹ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات به این بخش پرداخت کرده است.

وی در عین حال اضافه کرد: برای پرداخت تسهیلات فروش اقساطی سهم الشرکه روستایی (غیر از طرح مسکن مهر ) مجموعا ۱۱ هزار و ۹۸۹ قرارداد منعقد شده و رقم تسهیلات پرداخت شده در این بخش معادل ۱۱۳ میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

کرمانشاهی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به بخش حوادث غیرمترقبه نیز، افزود: در این بخش رقمی بالغ بر ۴۰۱ میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان برای ۱۳ هزار و ۹۰ قرارداد مربوط به تسهیلات ساخت مسکن حوادث غیرمترقبه خارج از طرح مسکن مهر اعطا شده است.

وی به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش معادل ۲۵ هزار و ۴۹۸ قرارداد، از ابتدای شهریور ماه سال گذشته تا پایان خردادماه امسال منعقد شده و برای این تعداد قرارداد، رقمی معادل ۲۸۵ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان به متقاضیان اعطا شد.

رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن به سایر تسهیلات تبصره ای پرداخت شده از سوی بانک عامل بخش مسکن طی این مدت اشاره کرد و گفت: تسهیلات مشارکت مدنی ایثارگران به تعداد ۲۰۹ قرارداد، تسهیلات جعاله حوادث غیرمترقبه به تعداد ۱۷ هزار و ۴۵۶ قرارداد، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی و مشاغل خانگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) به تعداد یک هزار و ۹۶۹ قرارداد از دیگر تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مسکن بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =