تامین اجتماعی از بیمه شدگان وجهی دریافت نمی کند

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: تامین اجتماعی در قبال ارائه کارت هوشمند درمان یا خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش، هیچگونه وجهی دریافت نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در پی تماس تلفنی عده ای سودجو با بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در قالب شرکت های درمانی برای ارائه کارت هوشمند درمان تامین اجتماعی در ازای دریافت وجه، با وجود هشدارهای قبلی اعلام می شود که هیچگونه تماسی از سوی این سازمان با افراد تحت پوشش برای دریافت وجه انجام نمی شود.
بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر و همزمان با اجرای طرح حذف دفترچه بیمه این سازمان، عده ای با داشتن اطلاعات بیمه شدگان و با ادعای ارتباط با سازمان تامین اجتماعی و به بهانه ارائه کارت هوشمند، کارت طلایی و موارد مشابه، از بیمه شدگان و بازنشستگان تقاضای وجه می کنند، در حالی که این سازمان از بیمه شدگان و بازنشستگان بابت خدمات ارائه شده، هیچ هزینه ای دریافت نمی کند.
در این خصوص به اطلاع بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی می رساند، اخبار سازمان تامین اجتماعی را فقط از پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir، مرکز ارتباطات مردمی این سازمان با شماره تماس ١٤٢۰ یا رسانه های رسمی و نشریات کثیرالانتشار پیگیری کنند.
سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیر پوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  22  =  23