طرح‌های فناورانه و صنایع خلاق وام اشتغال روستایی می‌گیرند

طرح‌های فناورانه و صنایع خلاق به‌منظور توسعه ظرفیت‌های اقتصادی روستاها و رونق کسب‌وکارهای روستایی از تسهیلات اشتغال روستایی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علیرضا دلیری با اشاره به اینکه با توجه به مصوبه معاونت توسعه روستایی کشور از این پس علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های فناورانه و صنایع خلاق می‌توانند از تسهیلات اشتغال روستایی با سود شش درصدی بهره‌مند شوند، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره گستره طرح‌های فناورانه از دانش‌بنیان تا صنایع خلاق و طرح‌های فناورانه و ضرورت حمایت ویژه از متقاضیان با هدف شتابدهی به توسعه ظرفیت‌های اقتصادی روستاها و مدیریت منابع ملی؛ اقدام به اجرایی‌سازی طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با حمایت ویژه از اشخاص حقیقی و حقوقی خلاق، مبتکر و کارآفرین کرده است.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: در راستای اعلام این مصوبه، معاونت علمی در نظر دارد، با اعلام فراخوان از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع خلاق و طرح‌های فناورانه دعوت کند تا از تسهیلات اشتغال روستایی با سود شش درصد بهره‌مند شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: تاکنون بیشتر از 19 شرکت دانش‌بنیان در حوزه روستایی درخواست دریافت تسهیلات اشتغال روستایی را داشته‌اند که با توجه به گسترش حوزه فناوری‌های "های‌تک" و اعلام فراخوان اعطای تسهیلات به صنایع خلاق و طرح‌های فناورانه، امید است از این پس تعداد بیشتری از شرکت‌ها و طرح‌ها متقاضی دریافت این تسهیلات باشند تا در نهایت این امر موجب پیشرفت کسب‌وکار روستایی شود.

دلیری با اشاره به نحوه پرداخت این تسهیلات گفت: پس از تأیید طرح‌ها و صنایع منتخب، تسهیلات این صنایع، از طریق منابع اعطایی، صندوق توسعه ملی و بانک عامل پرداخته می‌شود.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4