چگونگی تمدید آنلاین دفترچه تأمین اجتماعی

تمدید دفترچه بیمه تأمین اجتماعی یکی از کارهایی است که به‌صورت دوره‌ای با آن سروکار داریم و به دلیل تعداد بیمه‌گزار، موضوعی قابل‌توجه برای خیلی از افراد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اما به‌تازگی امکان تمدید دفترچه بیمه تأمین اجتماعی، تجدید و صدور آن توسط بیمیتو فراهم شده است. در ادامه نگاهی به تمدید اینترنتی دفترچه بیمه تأمین اجتماعی از طریق بیمیتو خواهیم داشت.

برای تمدید آنلاین دفترچه تأمین اجتماعی خود ابتدا باید به سایت بیمیتو به آدرس «bimito.com» مراجعه کنید و روی گزینه «تأمین اجتماعی» در وسط صفحه و سپس روی گزینه «تمدید دفترچه تأمین اجتماعی» کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سپس باید انتخاب کنید که «بیمه شده اصلی (سرپرست)» یا «تحت تکفل (سرپرستی) فرد دیگری» هستید و گزینه «مرحله بعد» را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه باید اطلاعات خواسته شده اعم از مشخصات فردی، کد ملی و تاریخ انقضای دفترچه را وارد می‌کنید. سپس اطلاعات شما به یکی از کارگزاری‌های بیمه تأمین اجتماعی ارجاع داده می‌شود و دفترچه بیمه شما بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف وقت تمدید خواهد شد.

 
شرایط تمدید آنلاین دفترچه تأمین اجتماعی برای افراد مختلف

توجه داشته باشید که مراحل تمدید اینترنتی دفترچه بیمه تأمین اجتماعی برای افراد مختلف متفاوت است و بسته به سن و جنسیت هرکس شرایط و مراحل تمدید آنلاین دفترچه بیمه تأمین اجتماعی فرق دارد. این شرایط برای افراد مختلف عبارت است از:
تمدید آنلاین بیمه تأمین اجتماعی برای بیمه‌شده اصلی:

درصورتی‌که بیمه‌شده اصلی باشید با استفاده از «کد ملی» می‌توانید تمدید آنلاین دفترچه بیمه خود را انجام دهید ولی درصورتی‌که بیمه‌شده فرعی باشید علاوه بر «کد ملی» باید «شماره بیمه» خود را هم وارد سامانه بیمیتو کنید. سپس باید «عکس صفحه اول دفترچه بیمه تأمین اجتماعی منقضی شده» و «عکس صفحه اول شناسنامه یا کارت ملی» خود را در سامانه بیمیتو وارد کنید.

 
تمدید آنلاین بیمه تأمین اجتماعی برای بیمه‌شده فرعی پسر

درصورتی‌که فرد بیمه‌شده فرعی باشد و جنسیت او پسر باشد بسته به سن او شرایط درخواست برای تمدید دفترچه بیمه تأمین اجتماعی متفاوت است. درصورتی‌که سن فرد کمتر از ۱۹ سال باشد باید «عکس صفحه اول دفترچه»، «عکس صفحه اول شناسنامه» و «یک قطعه عکس ۴*۳» در سامانه بیمیتو بارگذاری کند.

درصورتی‌که سن بیمه‌شده بیش از ۱۹ سال باشد در صورت دانشجو یا ازکارافتاده بودن می‌تواند همچنان بیمه‌شده باقی بماند. درصورتی‌که دانشجو باشد، علاوه بر مدارک فوق باید «عکس گواهی اشتغال به تحصیل خود» را هم در سامانه بیمیتو بارگذاری کند و درصورتی‌که ازکارافتاده باشد باید «عکس فرم ازکارافتادگی خود» را در بیمیتو برای تکمیل روند تمدید آنلاین دفترچه بیمه آپلود کند.

 
تمدید آنلاین بیمه تأمین اجتماعی برای بیمه‌شده فرعی دختر

درصورتی‌که فرد بیمه‌شده فرعی باشد و جنسیت او دختر باشد، بسته به سن او مدارک موردنیاز برای تمدید آنلاین دفترچه متفاوت خواهد بود. درصورتی‌که فرد کمتر از ۱۵ سال سن داشته باشد باید «عکس صفحه اول دفترچه»، «عکس صفحه اول شناسنامه» و «یک قطعه عکس ۴*۳» را در سامانه بیمیتو برای ادامه روند تمدید بارگذاری کند.

در صورتی هم که فرد بالای ۱۵ سال سن داشته باشد علاوه بر ارائه مدارک فوق باید «تصویر صفحه همسر شناسنامه خود» را هم ارسال کند.

 

پس از طی کردن تمام این مراحل و بارگذاری مدارک لازم، شما باید «زمان و مکان تحویل دفترچه جدید» خود را در سامانه وارد کنید تا پس از تمدید، دفترچه تأمین اجتماعی شما به محل موردنظر ارسال شود.

بیمیتو پس از طی کردن تمام این مراحل، مدارک شما را به یکی از کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ارسال می‌کند تا فرآیند تمدید دفترچه بیمه از این طریق ادامه پیدا کند و دفترچه جدید شما صادر شود.

 

منبع: راه پرداخت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  −    =  20