احتمال کاهش طلا تا ۱۵۴۲ دلار /فعلا ۱۵۴۸ دلار در هر انس/امیدها به اوراق قرضه ایتالیا

نمودارهای تکنیکال طلا در روز پنجشنبه نشان می دهند طلا با کاهشی دیگر حتی به 1542 دلار در هر اونس هم خواهد رسید. اما فعلا و در زمان تهیه گزارش قیمت روی 1548 دلار در هر انس متمرکز بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک طلا در روز پنج شنبه در حالی با کاهش همراه شده است که این میزان بالاترین کاهش طی 3 ماه گذشته بوده است و تمامی نگاه های سرمایه داران هم تنها به سمت فروش اوراق قرضه در ایتالیا می باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز در روز پنج شنبه دست خوش تغییرات چندانی نشده است.اما این واحد پولی در نوبت های قبل با افزایش چشمگیری رو به رو شده بود.افزایش بهای دلار در حالی ادامه پیدا می کرد که تمامی سرمایه داران نسبت به فروش اوراق قرضه ایتالیا عصبی بوده اند و شرایط مناسبی از لحاظ فکری نداشته اند.

نگرانی هایی که در مورد بحران مالی منطقه یورو وجود دارد دیگر خارج از کنترل شده اند و از این رو نا امیدی و یاس را در میان سرمایه داران بیشتر از گذشته نمایان تر ساخته است.البته این درست است که هرگاه بحرانی به وجود آمده است طلا خود را به عنوان موقعیتی امن نمایان ساخته است اما در این مورد طلا هم دیگر تسلیم شرایط شده است.

طلا با کاهش 4 درصدی رو به رو است.این میزان می تواند چشمگیر باشد.طلا طی سال اخیر کمتر از 10 درصد افزایش داشته است.کاهش این روند در حالی صورت پذیرفته است که روند صعودی طلا طی 2 سال گذشته 20درصد بوده است.

طلا در تحویل فوری با کاهشی که رو به رو شد به 1555 دلار با اعلام ساعت3:03 دقیقه به وقت لندن رسید که به نسبت ماه دسامبر می توان عنوان کرد که طلا 11 درصد کاهش داشته است.لازم به ذکر است که طلا در نوبت قبلی حتی به 1549 دلارو 24 سنت هم رسیده بود.

آسیا و طلا

از سوی دیگر طلا در روزهای اخیر با روندی رو به رو است که هنوز از سوی بازارهای جهانی به خصوص آسیا حمایت نشده است و همین امر احتمال کاهش بیشتری را برای این فلز ارزشمند نوید می دهد.

به گزارش  خبرگزاری رویترز و با نگاهی به نمودارهای تکنیکال طلا در روز پنجشنبه می توان به این نتیجه رسید که طلا با کاهشی دیگر حتی به 1542 دلار در هر اونس هم خواهد رسید.همه ساله بسیاری از مردم و سرمایه داران به انتظار پایان سال میلادی می نشستند تا در این شرایط به خریدن طلا بپردازند.اما امسال با بروز شرایط خاص این روال صورت نگرفت.

بسیاری از سرمایه داران به دنبال این موضوع هستند که پائین آمدن بهای طلا و مساعد شدن شرایط به خریدن این فلز ارزشمند بپردازند اما از دیدن آن ها هنوز این قیمت به آن اندازه که تنها به دنبال آن می باشند پائین نیامده است.به بیان دیگر شاید جذابیتی برای سرمایه کذاران نداشته باشد.کارشناسان بر این عقیده اند که نرخ حمایتی می تواند همان 1500 باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4