سی و دومین شماره ماهنامه بانکداری آینده منتشر شد

سی و دومین شماره ماهنامه بانکداری آینده در قالب 8 پرونده و 156 صفحه به سردبیری محمود فراهانی منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تیتر اصلی جلد این شماره با عنوان «رویای رفاه» به گفتگوی مبسوط با بهروز هادی زنوز و مقوله کیفیت رشد اقتصادی اختصاص یافته است. در این گفتگو نتایج مطالعه رشد اقتصادی  دوره 40 ساله 1355 تا 1395 محور قرار گرفته است و نشان داده که کیفیت رشد اقتصادی از نظر رفاه اجتماعی و اشتغال  برای اقشار متوسط و پایین جامعه چگونه بوده است.
گفتگویی با علی حکیم جوادی در زمینه نقش مشاوره حین بحران نیز از جمله گفتگوهای خواندنی است که مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا چگونگی ورود شرکت ها وبانکها در خصوص جذب شرکت های مشاوره مدیریت را توضیح داده است.، «نابوت برای آشیل» گفتگویی دیگری است با سید کمال سید علی در زمینه بحران ارز کشور که در این گفتگو به راهبردها برای بهبود وضعیت حاکم ارزی پرداخته شده است. میزگرد«پشت پرده کمان شکسته کورش نیز گفتگویی دونفر بین بهشتی روی و خندان است که وضعیت بانکها کوچک را بررسی کرده اند.  گفتگویی با مهدی شجری در زمینه روند توسعه بلاکچین گفتگو با مومن واقفی در باره ای ام وی، گفتگو با محمدعلی ترابیان مدیرعامل به پرداخت، درباره هم افزایی در مجموعه شرکتهای حوره فناوری بانک ملت ف گفتگویی با آقای عابد آفتابی مدیرعامل شرکت ایران ارقام در خصوص وضعیت زیرساخت دیجیتال بانکها از دیگر گفتگوهای خواندنی در این شماره است.  همچنین میز گردی با حضور مسئولان سامانه اشتهای ریسک شرکت صنایع یاس ارغوانی و در نهایت به گفتگوی دونفره با شهره آقابابایی و رضا احمدی از مسئولان کمپین جام جهانی ایران کیش از جمله مطالب خواندنی این شماره است.

کلیات ماهنامه
اساسا ماهنامه بانکداری آینده در قالب چهار محور کلی حرکت می کند. اقتصاد کلان، بانکداری، فناوری بانکی و پرداخت الکترونیک. چرا که اعتقاد دارد یک بانکدار یا کسی که در حوزه بانکی فعالیت دارد باید هم اقتصاد بداند هم بانکداری هم فناوری و هم پرداخت.

 

پرونده اقتصاد کلان :رشد اقتصادی بی کیفیت
در پرونده اول به گفتگو با بهروز هادی زنوز صاحب نظر اقتصادی درباره کیفیت رشد اقتصادی کشور و کاهش 21 درصدی رفاه پرداخته ایم و در ادامه به بررسی اقتصاد بی کفایت از نظرم IMF پرداخته شده است. در این پرونده همچنین به وضعیت کالاهای استراتژیک کشور، بخصوص طلا و ارز و همچنین وضعیت کالاهای جهانی همچون نفت و فلزات پرداخته شده است. در نهایت گزارشی درباره شرکتهای مشمول ماده 141 قانون تجارت ارائه شده است.

پرونده ارز و طلا: تابوت برای آشیل
در پرونده دوم به گفتگو با سید کمال سید علی، معاون اسبق بانک مرکزی و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در زمینه بحران ارز کشور و نقش افت صادرات در آن پرداخته ایم و در دو گزارش به حل معمای دولت و مردم در بازار ارز و همچنین بحران هایی که در ادامه باید انتظارش را داشته باشیم پرداخته شده است.

پرونده پول و بانک: بحران در بانکهای کوچک
در پرونده سوم درباره سرنوشت بانک های کوچک در بحران و ادغام و انحلال بانک ها بحث شده است. در این پرونده ابتدا پای میز سخن با حضور آقایان بهشتی روی و خندان جهت راهکار یابی در مورد اصلاح ساختار بانک های کوچک نشستیم. سپس در گزارشی به ارزیابی تجربه ادغام بانک ها در ایران و تجربه دنیا و فرصت طلبی بانک های کانادایی در بحران 2008 پرداخته شد. در نهایت نیز طی دو گزارش به بررسی عملکرد بانک های کوچک کشور و مرور تجربه دنیا در خروج از بحران پرداخته شد.

پرونده مشاور مدیریت: مشاوره حین بحران
در پرونده چهارم در ابتدا در یک یادداشت و گفتگویی با علی حکیم جوادی اهمیت نقش مشاوره بانک ها در مبارزه با بحران مورد بررسی و گفتگو قرار گرفته و برخی از راهکارهای پیش رو مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس در گزارشی به ارزیابی راهبردهای مناسب در زمان بحران اقتصادی و چگونگی تعیین آن ها بحث به میان آمده است. در گزارشی نیز اهمیت استفاده درست از آمار مورد بحث قرار گرفت. در نهایت، طی میز گردی با حضور مسئولان سامانه اشتهای ریسک شرکت صنایع یاس ارغوانی به ارزیابی اشتهای مدیران برای ریسک پرداخته شد.

پرونده فناوری بانکی: چین و واچین های بلاکچین
در این پرونده به بررسی بلاکچین پرداخته شد و در یک گزارش انواع پلتفرم های بلاکچین مورد بحث قرار گرفت. سپس طی گفتگو با مهدی شجری، روند توسعه بلاکچین از ابتدا تا کنون مورد گفتگو قرار گرفت. در گفتگویی دیگر نیز با عابد آفتابی به کاستی های زیرساخت کشور در زمینه دیجیتال پرداخته شده و در دو گزارش به بررسی مزیت های بلاکچین در صنایع ارز دیجیتال و 10 روند برتر پرداخت در سال 2018 پرداخته شد.

پرونده پرداخت و تجارت الکترونیک: مهاجرت به امنیت(EMV)
در پرونده ششم با تمرکز بر مهاجرت به EMV به گفتگو با نوشین مؤمن واقفی، معاون امنیت شرکت خدمات انفورماتیک در زمینه دلائل عدم مهاجرت پرداختیم. سپس در گزارشی به روند کارت های صادره و ابطال 120 میلیون کارت در کشور و خطای بانک مرکزی در ارائه آمار پرداخته شد. در نهایت در دو گزارش به بحث روی امتیازات گسترش EMV در ایران و جهان و روند آن پرداخته شد.

پرونده بانک ملت: هم افزایی
در پرونده هفتم ابتدا در طی گفتگو با مدیرعامل شرکت به پرداخت، به اهمیت نتایج اهم افزایی شرکت های زیرمجموعه این بانک و چگونگی این روند پرداخته شد. سپس در گزارشی به بررسی عملکرد شرکت به پرداخت در سال 96 و پس از آن به بحث روی شرکت داری در حوزه پرداخت الکترونیک پرداخته شد.

پرونده جام جهانی: پات فینالیست
در آخرین پرونده به ارائه گزارشی از تجربه کمپین جام جهانی شرکت پات بعنوان راه جدید تبلیغاتی موفق پرداخته شد. سپس در گفتگوی دونفره با شهره آقابابایی مدیر پات و رضا احمدی مدیر روابط عمومی ایران کیش به ارزیابی نتایج کمپین جام جهانی شرکت ایران کیش درباره اپلیکیشن پات پرداخته شد. در نهایت، گزارشی از رابطه پژمان جمشیدی با پات و همچنین استقبال از پات و گفتگو با مدیر ارشد بازاریابی شرکت ویزا در جام جهانی روسیه ارائه شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  4