اختصاص خط اعتباری ۵۰ میلیون دلاری بانک توسعه صادرات به موریتانی

خط اعتباری 50 میلیون دلاری مصوب هیات وزیران به موریتانی برای صدور کالا و خدمات، در سفر هیاتی به ریاست علی سعیدلو مشاور امور بین الملل رییس جمهوری اسلامی ایران به این کشور عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  کاظم دوست حسینی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در این زمینه اظهار داشت: عرضه تعداد 250 دستگاه اتوبوس شهری،‌ اجرای پروژه خط انتقال برق، احداث برج تجاری، و تصفیه خانه آب مورد توافق قرار گرفت.

در فاز اول در سال 2009 تعداد 65 دستگاه اتوبوس شهری از طرف شرکت ایران خودرو دیزل به ارزش حدود 10 میلیون دلار به کشور موریتانی صادر گردید که بازپرداخت آن با استفاده از تسهیلات اعتبار خریدار از محل خط اعتباری مذکور انجام می شود .

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات افزود: کشور موریتانی به دلیل پاره ای مشکلات اعتباری دارای محدودیت از سوی صندوق بین المللی پول IMF برای ارایه تضمین دولتی است.

وی تصریح کرد: درخلال سفر اخیر در قالب انعقاد یادداشت تفاهم همکاری های سه جانبه فی مابین وزارت اقتصاد و توسعه موریتانی، صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات مقرر شد ظرف مدت یک هفته قرارداد تامین مالی مربوط به 65 دستگاه اتوبوس ارسال شده با بانک Banque pour le Commerce et L'Industrie امضا و با معرفی بانک های دیگر در موریتانی که مورد قبول صندوق باشند مابقی خط اعتباری از طریق تضمین بانک های مذکور عملیاتی شود.

به گفته وی، در این سفر همچنین اسناد همکاری های اقتصادی و قراردادهایی در زمینه شیلات، برق، زمین شناسی و غیره در راستای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با طرف موریتانیایی به امضا رسید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  5