معرفی بهترین کیف پول های لایت کوین

برای لایت کوین، یکی از قدیمی های بازار ارزهای دیجیتال، کیف پول های بسیار زیادی توسعه داده شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این ارز دیجیتال محبوب کیف پول های معتبر فراوانی دارد; مانند کیف پول دسکتاپ اکسودوس. اما در این مقاله فقط کیف پول هایی را معرفی می کنیم که در سایت رسمی لایت کوین به آن اشاره شده است.

*کیف پول های دسکتاپ لایت کوین

۱- هسته اصلی لایت کوین
این نرم افزار دستکتاپی، کیف پول اصلی لایت کوین است. این کیف پول غیرمتمرکز بوده و کلیدهای خصوصی فقط روی کامپیوتری که نرم افزار نصب باشد، قابل دسترسی است. به دلیل فول نود بودن در اولین نصب، نیاز به یک همگام سازی با بلاک چین وجود دارد. این کار می تواند تا چند ساعت طول بکشد.

نکات مهم:

همیشه پس از نصب، با یک عبارت از کیف پول خود محافظت کنید. از یادداشت این عبارت در یک مکان امن مطمئن شوید.

همیشه از فایل wallet.dat کیف پول خودتان در فضاهای مختلف بک آپ داشته باشید. سعی کنید این کار را با هر بار تراکنش انجام دهید. با استفاده از منوی File / Backup می توانید از کیف پول خود پشتیبان بگیرید.

 

۲- کیف پول Electrum LTC
الکتروم یکی دیگر از کیف پول های معتبر دسکتاپ است. برخلاف هسته اصلی لایت کوین، در این کیف پول نیاز به همگام سازی برای فول نود شدن نیست. امنیت کلیدهای امنیتی در مقابل افراد شخص ثالث تضمین شده است. این نرم افزار قابل نصب بر روی سه سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس است.

*کیف پول های موبایل لایت کوین​

۱- کیف پول‌ اندروید لایت کوین

این کیف پول موبایلی، توسط سایت رسمی لایت کوین تایید شده و ارسال و دریافت لایت کوین در آن به سادگی ارسال یک ایمیل است. شما می‌توانید این کیف پول را در تمام گوشی های اندرویدی نصب و استفاده کنید.

نکات مهم:

این کیف پول هیچ پشتوانه ی وب ندارد و مستقیم بر روی گوشی های هوشمند نصب می‌شود. از این رو سعی کنید در هر بار تراکنش از کیف پول پشتیبانی بگیرید تا در صورت مفقودی یا خرابی موبایل، بتوانید مبالغ خود را بازیابی کنید.

 

۲- کیف پول IOS لایت کوین

کیف پول موبایل LoafWallet که توسط تیم توسعه دهنده breadwallet بیت کوین توسعه یافته است، به عنوان یکی از کیف پول های تایید شده در سایت رسمی لایت کوین معرفی شده است.

نکات مهم:

این کیف پول هیچ پشتوانه ی وب ندارد و مستقیم بر روی گوشی های هوشمند نصب می‌شود. از این رو سعی کنید در هر بار تراکنش از کیف پول پشتیبانی بگیرید تا در صورت مفقودی یا خرابی موبایل، بتوانید مبالغ خود را بازیابی کنید.

*کیف پول های تحت وب لایت کوین

کیف پول تحت وب LiteVault
به گفته وب سایت رسمی لایت کوین، LiteVault کیف پول تحت وب امنی است که با استفاده از مرورگرهای وب فعالیت می‌کند. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که در همه جا و فقط با استفاده از یک مرورگر وب به کیف پول لایت کوین خود دسترسی داشته باشید. به منظور حفظ امنیت شما این سایت نمی‌تواند هیچ‌گونه دسترسی به ارزهای شما داشته باشد. کیف پول شما در سرورهای این سایت به صورت رمزنگاری شده ذخیره شده اند.

نکات مهم:

به صورت مرتب از کیف پول بک آپ بگیرید. همیشه اطلاعات مهم حساب خود مانند کلیدهای خصوصی را در مکان هایی امن و حتی الامکان به صورت چاپ شده و یا ذخیره شده در یک درایو usb داشته باشید. هیچ وقت اطلاعات کیف پول خود را در کامپیوترتان ذخیره نکنید.

 

*کیف پول‌های کاغذی لایت کوین

کیف پول ساز LiteAddress

طبق گفته سایت رسمی لایت کوین، LiteAddress یک نرم افزار متن باز جاوا اسکریپ برای ساخت کیف پول های نوع زیر است :

کیف پول کاغذی
کیف پول ذهنی
کیف پول Vanity
وب سایت رسمی لایت کوین این اطمینان را به شما می‌دهد که این نرم افزار هیچ دسترسی به کیف پول های ساخته شده ندارد. در صورت عدم اطمینان می‌توانید صفحه html را ذخیره کنید و به صورت آفلاین اقدام به ایجاد کیف پول کاغذی کنید.

توجه: 

اگر قصد ایجاد کیف پول ذهنی دارید، به منظور حفظ امنیت از عبارت عبور بسیار بلند استفاده کنید. هیچ‌گاه کلمات ساده یا شماره تلفن خود را برای عبارت عبور استفاده نکنید. پیشنهاد ما کلمه عبوری با حداقل ۳۰ کارکتر است.
 

*کیف پول های سخت افزاری لایت کوین

کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل امنیت بالایی که دارند را می‌توان بهترین گزینه برای ذخیره ارزهای دیجیتال دانست.

۱- کیف پول سخت افزاری لجر نانو (Ledger Nano S)
این کیف پول حدود ۲۷ ارز اصلی به علاوه تمام توکن های مبتنی بر اتریوم را پشتبیانی می‌کند. لایت کوین هم تحت ارزهای پشتیبانی شده لجر نانو قرار دارد.

۲- کیف پول سخت افزاری تریزور (Trezor)
این کیف پول سخت افزاری هم از ۱۵ ارز دیجیتال از جمله لایت کوین پشتیبانی می‌کند.

 

منبع: ارز دیجیتال 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  55