فعالیت بانک ایران – ونزوئلا تا اعلام نتایج

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه، بانک ایران و ونزوئلا فعلا با ساختار فعلی فعالیت می کند، اظهارداشت: برای تغییر این بانک به آمریکای جنوبی منتظر نتیجه مذاکرات هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی صالح آبادی درباره اخبار منتشر شده در خصوص تغییر عنوان بانک ایران – ونزوئلا، توضیح داد: بحث تغییر عنوان این بانک به بانک ایران و آمریکای جنوبی، تغییر و ورود سهامداران جدید از آمریکا جنوبی به ویژه برزیل مطرح شد اما با توجه به شرایط جدید باید منتظر نتایج مذاکرات بمانیم.

به گفته وی، در حال حاضر بانک ایران – ونزوئلا با ساختار فعلی در حال فعالیت است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات پیش از این درباره بانک ایران ونزوئلا گفته بود  با توجه به تبادلات تجاری بالا با کشورهای آمریکای جنوبی به خصوص برزیل در حال مذاکره هستیم تا در صورت توافق این بانک به بانک ایران آمریکای جنوبی تبدیل شود.

به گزارش ایبِنا، بانک مشترک ایران و ونزوئلا یکی از مؤسسات مالی توسعه‌ای بین‌المللی و همچنین جزو بانک‌های غیردولتی نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا و همچنین انجام فعالیت‌های بانکی بر اساس اصول شریعت اسلامی و نظام پویای بانکداری اسلامی در ایران و فعالیت‌های نوین بین‌المللی در کشور ونزوئلا و دیگر کشورها، بر اساس موافقت‌نامه مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۸۳ منعقده بین نمایندگان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا و لایحه همکاری بین دولتین ایران و ونزوئلا (مصوب ۱۳۸۴/۱/۳۰ مجلس شورای اسلامی) و قانون الحاق یک تبصره به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی (مصوب ۱۳۸۹/۳/۴ مجلس  شورای اسلامی) و مجوز شماره ۷۳۷/هـ مورخ ۱۳۸۷/۳/۱۷ بانک مرکزی تأسیس شد و در تاریخ ۱۳۸۸/۱۱/۰۵ نزد اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تحت شماره ۳۶۵۷۳۲ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۱۶۲۷۱۳ در تهران، به ثبت رسیده است.

لازم به توضیح می‌داند که اساسنامه بانک مشترک ایران و ونزوئلا نیز منطبق با متن موافقت‌نامه‌ای که میان مقامات مجاز دو کشور به امضاء رسیده، تهیه و تنظیم شده است.

بانک مشترک ایران و ونزوئلا به‌عنوان یک نهاد مالی با ماهیت بین‌المللی، فراتر از مرزهای کشور جمهوری بولیواری ونزوئلا، منطقه آمریکای جنوبی را به‌عنوان منطقه استراتژیک همسو با برنامه‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد هدف‌گذاری قرار داده تا زمینه حضور سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان، تجار و نیروی انسانی متخصص کشور در این منطقه فراهم شود.

چشم انتظاری سیستم بانکی به جمع بندی مذاکرات

صالح آبادی در ادامه درباره پیش بینی سرمایه گذاری خارجی در کشور، اظهارداشت: با توجه به اینکه در آینده ای نزدیک مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی و چین انجام خواهد شد، به طور حتم نتایج و جمع بندی این جلسات مسیر آینده را روشن و شفاف تر خواهد کرد. وی ادامه داد: سرنوشت روابط بانکی، ورود سرمایه گذاری خارجی، قراردادهایی که در دوره پیش از برجام امضا شد و همچنین فاینانس نیز بستگی به نتایج و جمع بندی این جلسات دارد.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1