۴ سیاست کلیدی بانک توسعه صادرات/پذیرش حداقل ۵۰ درصد جوایز صادراتی به عنوان وثیقه

سیاست های کلیدی بانک توسعه صادرات ایران، 4 محور تأمین مالی سرمایه در گردش صادرکنندگان، رعایت حداقل نرخ تسهیلات اعطایی، افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات دریافتی مشتریان و پذیرش حداقل 50 درصد جوایز صادراتی به عنوان وثیقه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر میرسعید نیکزاد لاریجانی عضو هیأت مدیره این بانک که در نشست اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: ارایه خدمات بانک توسعه صادرات ایران مبتنی بر استراتژی کاهش هزینه های صادرات و تولید صادراتی است و با همین هدف اختیارات شعب این بانک افزایش یافته است.

عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: جوایز و مشوق های صادراتی با تأئیدیه سازمان توسعه تجارت به عنوان وثیقه بانکی در بانک توسعه صادرات پذیرفته می شود.

وی درباره علل اتخاذ سیاست جدید این بانک مبنی بر" اعطای تسهیلات و ارایه خدمات صرفاً مشتریان حقوقی" در سال 1391 تصریح کرد: بانک توسعه صادرات ایران به واسطه فعالیت­های بین­المللی منطبق با استانداردهای جهانی بانکداری و بخشنامه های بانک مرکزی کشورمان عمل می‌کند.

دکتر نیکزاد افزود: از آنجایی که از سوی موسسات بین المللی نام این بانک همواره در لیست رتبه بندی ها قرار دارد، برای حفظ این جایگاه که بتواند مزیت و قابلیت های ویژه ای را کسب کند تا آنها را در خدمت صادرات و ارز آوری کشور دربیاورد لازم است به استانداردهای بین المللی بانکداری عمل کند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تنها بانک ایرانی که توانست گواهی سپرده و یا اوراق مشارکت ارزی منتشر کند، بانک توسعه صادرات ایران بود چون توانست رتبه های اعتباری بین‌المللی را اخذ کرده و از تمام ظرفیت های بین المللی خود استفاده کند. بنابراین لازم است که به سایر استانداردهای بانکداری بین المللی نیز اهتمام جدی داشته باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  1  =