فضای مجازی حریم امنی نیست از اعتماد بی‌جا به هویت‌ها خودداری کنید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان تاکید کرد: شهروندان نسبت به حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا گفت: بسیاری از دعاوی مربوط به سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد، ناشی از عدم تسلط کاربران در بحث امنیت اطلاعات و نحوه نگهداری و حفظ اطلاعات شخصی می‌باشد که متاسفانه درصد زیادی از پرونده‌های متشکله در مراجع قضائی به علت سهل انگاری خود کاربران در حفظ اطلاعات شخصی‌شان می‌باشد.

وی تاکید‌کرد: کاربران محترم به هیچ عنوان فضای مجازی را محیطی امن و قابل اعتماد تصور نکنند و به امنیت و حفاظت از اطلاعات خود توجه بیشتری نموده و از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه خود بر روی دستگاه‌هایی که مستقیماً به اینترنت متصل می‌شوند خودداری کرده و برای ذخیره سازی اطلاعات از لوح‌های فشرده و هارد اکسترنال که در آن‌ها تکنولوژی رمزکننده به کاربرده شده، استفاده نمایند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: اطلاعات خصوصی و مهم خود را بر روی رایانه، گوشی و تجهیزات قابل حمل ذخیره نکنند و اطّلاعات و تصاویری که نشان‌دهنده هویّت آنهاست را به هیچ عنوان به اشتراک نگذاشته و پوشه‌های حاوی اطلاعات خود را رمزگذاری نمایند.

سرهنگ پرسا افزود: کلاهبرداران اینترنتی با ارسال لینک‌ها و فایل‌های آلوده حاوی بدافزار که عناوین جذاب و تحریک کننده دارد اقدام به فریب کاربران می‌نمایند لذا از باز کرن ایمیل‌ها، تصاویر و فایل‌هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند جداً خودداری نمایید.

رئیس پلیس فتا گلستان به شهروندان توصیه کرد: قبل از اینکه مطلبی را در فضای مجازی منتشر کنید یا به اشتراک بگذارید اولا خوب فکر کنید که آیا حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه است یا خیر؟ دوما دقت کنید محتوا را برای چه کسی می‌فرستید.

وی افزود: در استفاده از اینترنت و فضای مجازی با برنامه عمل نموده و بی‌هدف اقدام به بازکردن لینک‌ها و صفحات مختلف نکنید و با توجه به تنوع محتوا، زمان استفاده از فضای مجازی را متناسب با خواسته‌هایتان، برنامه‌ریزی کنید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3