بررسی روند صعودی طلا در بازار داخلی

بررسی روند قیمت طلا در بازار داخلی نشان از حرکت صعودی انواع طلا دارد، به طوری که از ابتدای سال تا کنون هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۶ هزار تومان و هر مثقال طلا ۱۱۶ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار طلا داخلی از شروع سال جدید تا کنون با روند صعودی قیمت مواجه شده است.

این افزایش قیمت طلا بر بازار سکه هم تاثیرگذار بود و در مقاطعی در کنار افزایش قیمت دلار زمینه ساز این شد که قیمت سکه به حدود دو میلیون تومان هم برسد.

هر گرم طلای 18 عیار در شروع سال جدید حدود 155 هزار تومان قیمت داشت، در میانه‌های فروردین ماه با افزایش 10 هزار تومانی به 165 هزار تومان رسید. تا اواخر ماه این روند افزایشی ادامه داشت و هر گرم طلای 18 عیار به 170 هزار تومان رسید. 

در نهم اردیبهشت این نوع طلا به 175 هزار تومان رسید و در یازدهم روز ماه از مرز 181 هزار تومان عبور کرد. رقمی که بالاترین نرخ برای طلای 18 عیار تا کنون به حساب می آید. 

در مجموع بررسی روند قیمت طلای 18 عیار نشان می‌دهد که این نوع طلا از شروع سال جدید تا کنون 26 هزار تومان گران شده است.

در این بازه زمانی مثقال طلا قیمت خود را 668 هزار تومان آغاز کرد. در 20 فروردین ماه قیمت این نوع طلا به 720 هزار تومان رسید و در 28 فروردین 731 هزار تومان عرضه شد.

حرکت افزایشی مثقال طلا ادامه دار بود و در اولین روز اردیبهشت به 740 هزار تومان رسید. در روزهای بعد شیب افزایشی قیمت مثقال طلا تند تر شد در 11 اردیبهشت 784 هزار تومان به فروش رسید که بالاترین نرخ برای مثقال طلا به ثبت برسد.

بررسی روند قیمت مثقال طلا از ابتدا سال تا کنون نشان می‌دهد این نوع طلا با افزایش 116 هزار تومانی همراه شده است.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  4  =