تلاش اروپا برای به وجود آوردن روابط بانکی و تجاری با ایران /فرصت همچنان باقی است

سفير آلمان در ایران عنوان کرد؛

سفير آلمان در ایران با اشاره به تلاش اروپا برای به وجود آوردن روابط بانکی و تجاری با ایران گفت: در برنامه fates افراد تلاش زيادي كردند تا از ايران حمايت كنند و همه چیز به این بستگي دارد که تا ژون ٢٠١٨ تا چه حد امکان اجرا وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مايكل كلور برچتولد در نشست سرمایه گذاری و بازار صادرات برای شرکت های ایرانی گفت:اين بار ششم است كه اين همايش برگزار مي شود وديپلماسي در سايه فعاليت هاي ميداني و بازسازي هاي ارتباطات به وسيله برجام در جولاي در وين امكان پذير شد.
وی افزود: همانطور که شما گفتيد که برای ثبات برجام تلاش می کنید، آلمان نیز پس از برجام برای رفع مسايل ديپلماسي توسط برجام تلاش هاي بسياري كرده است.
سفير آلمان در ایران با بیان اینکه آلمان به همراه شركاي خود در اروپا در طول يك سال ونيم و به خصوص يك ماه گذشته بسیار تلاش كرده است ،گفت: ديروز یکی از بالاترين مقام های آلمان یعنی صدر اعظم المان آن در این راستا حضور پیدا کرد وبسيار پايبندانه تلاش کرد که برجام را بر سر جاي خود نگه دارد ، چرا که برجام پايگاه بسيار مهمي در همه مراودات ما ونه فقط مراودات تجاري است.
وی افزود: بايد اعتراف كنيم شرايط خيلي ساده نيست همه چيز به ايران و المان يا اروپا بستگي ندارد. نداشتن چشم انداز مشخص و ترديد ايجاد شده توسط بعضي ها شرایط را دشوار کرده است.
كلور برچتولد برپایی چنین همایشی را در سایه برجام دانست و اظهار کرد: من از ابتدا بر اين قضيه بسیار اميدوار بودم و نبايد تحولات مثبت را فراموش كنيم اين گرد همايي هيچگاه نمي توانست بدون برجام شكل بگيرد.افزايش مبادلات تجاري فرهنگي و علمي بسيار چشمگير است همكاري با ايران سود زيادي را براي اروپا به وجود می آورد.
وی با اشاره به مزاياي اقتصاذي برجام گفت: از آن جمله می توان گفت که در این مدت صادرات ايران به اروپا ده براير بيشتر شدو همچنين صادرات اروپا به ايران بيش از ٦٠درصد رشد كرد که بايد دانست راه و ظرفيت زيادي برای پیمودن هست اما نبايد اجازه داد افراد دستاوردها را بي ارزش كنند جرا که پيشرفت به راحتي به دست نمي آید.
سفير آلمان در ایران  با تاکید بر مهم بودن برجام عنوان کرد: با نگاهی به سه سال گذشته می بینیم حتي در زمينه روابط مالي اجازه هيچگونه مبادلات مالي از طريق بانك ها نداشتيم اما اكنون پيشرفت زيادي حاصل شده كه نيازمند زمان است.بهبود تطابق نيازمند مسايل زيادي است تا بتواند ايران را در پيوند جهاني بگننجاند.
وی با اشاره به Oec و IFRS  گفت: ما بسيار افتخار مي كنيم كه بانك هاي ايراني برنامه هاي خود را بر اساس (IFRS) ارايه دهند .
وی افزود: در برنامه fates افراد تلاش زيادي كردند كه براي به وجود اوردن روابط بانكي از ايران حمايت كنند ، و همه چیز به این بستگي دارد که تا ژون ٢٠١٨ تا چه حد امکان اجرا وجود داشته باشد.همچنین ارزيابي فتس نياز به يک رويه قوي دارد و بر اساس سخنراني ها  اميدوارم كه برگزار شود.
وی با ابراز امیدواری در برگزاری كنفرانس برلين بیان کرد: ما با یک همكاري خوب به همراه گفتمان سازنده و بر اساس احترام،مي توانيم براي همكاري بيشتر و همه جانبه میان ايران و اروپا روابط دو جانبه برقرار کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  +    =  87