۶۵ میلیون تومان کلاهبرداری سایبری با فروش پرنده زینتی در تلگرام

رئیس پلیس فتا استان اصفهان مطرح کرد:

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با انجام تبلیغات اینترنتی در پیام رسان تلگرام تحت عنوان فروش پرنده‌های زینتی از کاربران کلاهبرداری می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با خرید پرنده در فضای مجازی فریب خورده و برای آن‌ها پرنده‌ای ارسال نشده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: تحقیقات صورت گرفته از مالباختگان نشان می‌داد آن‌ها با مشاهده تبلیغات تلگرامی مبنی بر فروش پرنده‌های زینتی و پرداخت هزینه اولیه به عنوان پیش پرداخت، فرد فرشنده هیچ پرنده‌ای را برای آن‌ها ارسال نکرده است.

وی افزود: با انجام بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت محمد. س. ۲۶ ساله در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی افزود: متهم که در بازجویی‌های پلیسی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به کلاهبرداری از ۱۲ نفر از شهروندان و دریافت مبلغ ۶۵ میلیون تومان از آن‌ها اعتراف نمود.

این مقام انتظامی به شهروندان و کاربران فضای مجازی به ویژه افرادی که خرید‌های آنلاین انجام می‌دهند، توصیه کرد: فقط از سایت‌های مطمئن و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید انجام دهند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: یکی از نکاتی که در خرید‌های اینترنتی باید رعایت کنیم اطمینان از صحت سایت، کالا و یا ارائه دهنده خدمات و کالا می‌باشد و این میسر نمی‌شود جز اینکه کالای مورد نظر را به صورت حضوری مشاهده و از مرغوبیت آن اطمینان حاصل کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =