نقش فیلترشکن در امنیت همراه بانک

آیا استفاده از فیلترشکن مشکل امنیتی روی همراه‌بانک‌ها ایجاد می کند؟

با فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی اقبال کاربران به نصب نرم‌افزارهای فیلترشکن روی گوشی‌های هوشمند افزایش یافته اما آیا این امر مشکل امنیتی روی نرم‌افزارهایی مانند همراه‌بانک‌ها ایجاد می کند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبنا، معاون امنیت اطلاعات بانک ملت گفت: طبیعی است که نصب فیلترشکن‌ها به خصوص فیلترشکن‌های رایگان که اغلب حاوی کدهای مخرب هستند می‌تواند عامل انتشار ویروس، افشا اطلاعات و دسترسی‌های غیرمجاز شود. قطعاً استفاده از این ابزارها بر روی تلفن‌های همراه هوشمند، علاوه بر اینکه سبب دسترسی به اطلاعات ذخیره شده شامل تصاویر، پیام‌ها و سایر اطلاعات شخصی کاربر بر روی تلفن همراه خود می‌ شود، می‌تواند به ابزار شنود اطلاعات تبادل شده مثل نام کاربری و کلمه عبور نیز مبدل شود.

مهران مستأجری افزود: سامانه‌های موبایلی بانک‌ها عمدتاً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد امکان احتمال شنود اطلاعات حساس مشتری را به حداقل ممکن برساند و مانع ایجاد اختلال در سرویس‌ بانکی شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از کاربران بدون توجه به این مخاطرات از فیلترشکن‌ها بر روی رایانه‌ها و تلفن همراه خود استفاده و گاه به‌صورت هم‌زمان از سرویس‌های بانکی نیز بهره‌برداری می‌کنند. هر چند که ما در بانک ملت تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که با اعمال اقدامات و اتخاذ تمهیدات امنیتی در سرویس‌های بانکی از جمله استفاده اجباری از OTP (رمز یک‌بار مصرف) جهت ورود به بانکداری اینترنتی از IP های خارج کشور و رعایت اصول رمزنگاری در تبادل اطلاعات، سطح امنیت سرویس‌ها را در مقابله با این مخاطرات بالا ببریم، اما همواره به مشتریان خود تأکید کردیم تا در هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به هیچ وجه از فیلترشکن استفاده نکنند.

این کارشناس ضمن توصیه به کاربران جهت عدم استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن تاکید کرد: فیلترشکن سبب نقض امنیت اطلاعات گوشی‌های هوشمند شده و احتمال سواستفاده از اطلاعات و فایل‌های حساس و شخصی کاربران را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −    =  31