عزم جدی برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی وجود ندارد

شاهرود – عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عزم جدی در کشور برای تقویت زیرساخت های مورد نیاز در راستای پیوستن به سازمان تجارت جهانی هرگز وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شاهرود در مجلس، سیدحسن حسینی شاهرودی درباره پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی با بیان اینکه «دبلیو تی او» یک مسیر دو طرفه برای کشورهای پیشرفته جهان محسوب می شود، افزود: پیوستن کشورها به سازمان تجارت جهانی، قاعده دو طرفه ای برای توسعه تجارت جهانی و ایجاد بازارهای آزاد است.

وی با ابراز اینکه کشورهایی از پیوستن به سازمان تجارت جهانی «دبلیو تی او» منتفع می شوند که از زیرساخت های خوبی در بخش تولیدی برخوردار شوند، ادامه داد: برای پیوستن یک کشور به «دبلیو تی او» علاوه بر وجود زیرساخت های مناسب در بخش تولید، باید زیرساخت های قانونی برای تجارت جهانی نیز فراهم باشد تا در این مسیر دوطرفه با زیان روبرو نشود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم اینکه در کشور حدود دو دهه است که پیوستن به این سازمان تجارت جهانی پیگیری می شود اما هیچ وقت عزم جدی برای تقویت زیرساخت ها وجود نداشته و اگر در حال حاضر به «دبلیو تی او» بپیوندیم در واقع مسیر یک‌طرفه طی شده و به نابودی بخش تولید داخلی و افزایش واردات کالا منجر می شود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه اگر ایران با وضعیت موجود به «دبلیو تی او» بپیوندد وارد بازاری برد-برد نشده است، تصریح کرد: پیوستن کشور به سازمان تجارت جهانی خوب است اما مشروط به اینکه مشکلات تولید داخلی رفع شود و قیمت تمام شده کالا در داخل با قیمت تمام شده جهانی متناسب شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر اراده ای برای رونق تولید باکیفیت داخلی و رفع موانع تولید باشد و قیمت تمام شده کالا، کاهش یابد می توان در طی چند سال با برنامه ریزی به«دبلیو تی او» پیوست اما تاکنون روند رو به رشدی در این راستا وجود نداشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  +    =  65