ارزش پوند انگلیس به کمترین میزان در سه هفته گذشته رسید

رویترز:

ارزش پوند انگلیس در معاملات امروز بازار ارز لندن به کمترین میزان در سه هفته گذشته رسید که بخشی از آن مربوط به ضعیف شدن اقتصاد انگلیس و بخشی از آن نیز مربوط به کنفرانسی است که توسط محافظه‌کاران انگلیس برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل رویترز، در معاملات امروز بازار بین‌المللی ارز لندن ارزش پوند انگلیس به کمترین میزان در سه هفته گذشته کاهش یافت.

ضعیف شدن اقتصاد انگلیس در کنار برگزاری اجتماع جنجالی محافظه‌کاران در این کشور از جمله مهم‌ترین دلایل عقب‌گرد پوند بوده است.

بر اساس گزارشات رسمی که روز جمعه در انگلیس منتشر شد، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 درصد کمتر بوده است. از سوی دیگر،‌ کسری حساب جاری این کشور نیز پیش از میزان مورد انتظار رشد کرده است.

یکی از کارشناسان مؤسسه بانکی مورگان استنلی معتقد است، تمرکز سرمایه‌گذاران بر برگزاری کنفرانس حزب توری در انگلیس باعث شده است که ارزش پوند پایین کشیده شود.

وی معتقد است، افزایش تنش‌های سیاسی و آمارهای ضعیف اقتصادی از انگلیس باعث شد تا سرمایه‌گذاران دست به ایجاد صف فروش پوند بزنند.

ترزا می‌ نخست‌وزیر انگلیس نیز روز گذشته طی سخنانی نسبت به عدم موفقیت در کسب اکثریت کرسی‌ها در انتخابات گذشته انگلیس عذرخواهی کرد و  گفت، استراتژی درستی را در خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا اتخاذ کرده است.

طی ماه گذشته و پس از آنکه بانک مرکزی انگلیس از برنامه خود برای بالا بردن نرخ سود بانکی در این کشور خبر داد ارزش پوند انگلیس بیشترین رشد ماهانه ارزشی طی دو سال گذشته را تجربه کرد و 1.6درصد در برابر دلار بالا رفت اما طی روزهای گذشته شاهد افزایش فشار بر بانک مرکزی انگلیس هستیم که شک سرمایه‌گذاران نسبت به موفقیت این بانک در بالا بردن نرخ بهره در انگلیس را افزایش یابد.

در معاملات امروز ارزش پوند نیم درصد کاهش یافت و به 1.3323 دلار رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −    =  85