خلق پول بهانه بانک مرکزی برای فیلترینگ فینتک‌ها

مدیرعامل شرکت فین‌تک آپاناژ در گفتگو با بانکداری الکترونیک مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت فین‌تک آپاناژ با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی به دلیل عدم شفافیت لازم در حوزه فینتک‌ها، قوانین مربوط به این بخش را دارای ضعف اساسی و فاقد هرگونه استاندارد دانست.

محمدرضا ذاکری، مدیرعامل شرکت فین‌تک آپاناژ در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و با انتقاد از سیاست فیلترینگ توسط بانک مرکزی عنوان کرد: به نظر می‌رسد قوانین ما همگام با رشد صنعت فین‌تک حرکت نکرده است. بانک مرکزی و نهادهای مربوط باید خیلی زودتر از رشد فین‌تک‌ها قوانین شفافی تدوین می‌کردند. بانک مرکزی باید استانداردی برای خود داشته باشد و آن را برای همه استارت‌آپ‌ها ارسال کند؛ یعنی درگاهی به استارت‌آپ‌ها معرفی کنند تا همه از آن استفاده کنند؛ نه آنکه استارت‌آپ‌ها رشد کنند و به اوج برسند، بعد بانک مرکزی به فکر کنترل و مدیریت آنها برآید.

مدیرعامل شرکت فین‌تک آپاناژ با بیان اینکه دولت باید برای استارت‌آپ‌ها شرایطی فراهم کند که آنها به راحتی بتوانند فعالیت کنند، گفت: بانک مرکزی باید بگوید ما امنیت شما را فراهم می‌کنیم تا به راحتی بتوانید فعالیت کنیم. به طور کلی بانک مرکزی و نهادهای مربوط باید بسترها را برای فعالیت فراهم کنند در حالی که متاسفانه بانک مرکزی هنوز با این موضوع کنار نیامده که صنعت فین‌تک‌ در ایران تاثیر مثبت بر اقتصاد خواهد گذاشت و حتی می‌تواند کارآفرینی کند.  

ذاکری با بیان این جمله که فیلترینگ دامن شرکت ما را هم گرفته است، بیان کرد: ما به دلیل آنکه از زرین پال استفاده می‌کردیم درگیر فیلترینگ بانک مرکزی شدیم که یکی از دغدغه‌های ما و بسیاری از فین‌تک‌ها رفع ابهام و رفع فیلترینگ است. باید ساز و کار فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و تعریف خلق پول توسط بانک مرکزی مشخص شده و سیستمی طراحی شود که استارت‌آپ‌ها بتوانند با آرامش ذیل آن فعالیت کنند. 

 

وی در ارتباط با عملکرد شرکت مذکور بیان کرد: آپاناژ به معنی کسب درآمد اتفاقی است. به این صورت که کاربران وارد رسانه ما می‌شوند و محتوای مورد علاقه شان را دنبال می‌کنند. در کنار این مساله ما به مخاطبانمان تبلیغاتی نشان می‌دهیم که هوشمندانه به دست هر کاربر می‌رسد. به عبارت ساده‌تر آپاناژ علایق کاربر را بررسی می‌کند و بر اساس علایق او تبلیغات محصول مورد علاقه‌اش را نشان می‌دهد و هزینه‌ای که آپاناژ از شرکت‌های تبلیغاتی دریافت می‌کند با کسر کمیسیون شرکت، بین کاربران تقسیم شده و کاربر در ازای اینکه یک سایت یا اپلیکیشن می‌بیند کسب درآمد هم می‌کند!

این فعال فینتکی، در پایان خاطرنشان کرد: باید به کاربران این پیام را ارسال کنیم که دیگر وقتتان را در اینترنت تلف نکنید و همانطور که در اینترنت هستید درآمد داشته باشید. این ابتدای راه ماست و در آینده کاربران تولید محتوا می‌کنند و هزینه‌های بیشتری را دریافت کنند. ما از بهمن ماه شروع کردیم و مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه یکی از پس از دیگری از میانه راه برداشته می‌شوند.
انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  77  =  87