چگونه از مشتریان پول بگیریم

تحقیقات نشان می دهد که در سال گذشته 41 درصد از مشاغل تازه کار در آمریکا در جریان نقدینگی دچار مشکلات زیادی بودند و 16 درصد از آنها با مجرمین دست و پنجه نرم می کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دراین تحقیقات، مشکلات معمول شرکت ها تازه تاسیس در رابطه با مدیریت پول نقد و پرداختها برای کسب و کار آنها مشخص شده است. این تحقیقات نشان می دهد که در سال گذشته 41 درصد از مشاغل تازه کار در آمریکا در جریان نقدینگی دچار مشکلات بودند و 16 درصد با مجرمین دست و پنجه نرم می کردند.

بسیاری از مشاغل تازه کار از اینکه بامشتریان فراوانی که دست به دزدی و اعمال مجرمانه می زنند ابراز نارضایتی دارند، 8 درصد از این افراد می توانند حداقل 10 مورد از نمونه های اعمال مجرمانه که در حین کار برایشان رخ داده را نام ببرند و بیش از نیمی از آنها اعلام کردند که بیشتر این اتفاقات در 2 سال اول آغاز به کار آنها رخ داده است.

یافته های دیگر  25 درصد تجربه استرداد وجه را داشته اند، بازگشت پرداخت نوعی روش مجرمانه است که پس از پرداخت وجه از طریق کارت خوان بعد از خروج مشتری از مغازه وجه مورد نظر مجددا به حساب خریدار باز می گردد، 33 درصد اعلام کردن که معمولا بلافاصله هزینه کالا را دریافت می کنند که معمولا در هنگام فروش کالاهای خرد به افراد اینگونه است ولی اکثر فروشندگان مجبور به فروش نسیه هستند و برای دریافت پولشان نیاز به یادآوری و تلاش های زیاد دارند.

 10 درصد از مشاغل در زمانی بیش از 181 روز به پول خود دست یافتند. در زیر به مواردی اشاره می شود که حاصل سالها تجربه یک فروشگاه بزرگ که دارای بیش از 1000 پلتفرم آنلاین و میلیونها پروسه پرداخت در روز را مدیریات میکند است
1_ تراز انتظارات پیش رو : هنگامی که مشتری یا پروژه جدیدی را تجربه می کنید، زمانی طولانی صرف روشن سازی جزئیات و شفافیت در مورد جزئیات زمان بندی پرداخت می شود. قدم بعدی برآورد صورت حساب است. مابقی تلاشها صرف تضامین پرداخت یا سرعت یا دیرکرد پرداخت می شود چه پرداخت در زمان دریافت کالا و خدمات صورت پذیرد و چه مشتری تصمیم بگیرد بعدا هزینه را بپردازد.
2- هزینه های غیر منتظره را برای مشتری شفاف سازی کنید، برخی از شرکتهای جدید پس از ارسال کالا با دریافت هزینه های اضافی از جمله نقل و انتقالات و غیره به مشکل بر می خورند، در اینگونه موارد باید تمامی هزینه های نقل و انتقالات قبل از فروش کالا برای مشتری شفاف سازی شود و حتی صورت حسابها، ایمیل ها و فاکتور دیگر هزینه ها تکمیلی در اختیار مشتری قرار گیرد.
3- آماده روشهای مختلف پرداخت باشید ، بسیاری از مشاغل تازه تاسیس برخی از انواع پرداخت ها را قبول نمی کنند مانند کارت هدیه، چک بانکی یا کارت اعتباری، به دلیل اینکه تراکنش های اضافی در حساب آنها موجب افزایش مالیات و هزینه های جانبی می شود. گاهی موارد پرداخت در محل توسط مشتری به هر شیوه ای که شده بهتر از این است که پرداخت دیرتر انجام شود و یا اینکه اصلا انجام نشود.
4-  از یک پلت فرم پرداخت کاربر پسند استفاده کنید، یافته ها نشان می دهد که شرکتهایی که پلت فرم پرداخت داخلی مربوط به خودشان را دارند کمتر مورد اعتماد مشتریان قرار می گیرند بنابراین برای پرداخت بلافاصله مشتریان در سایتها بهتر است از روشهای پرداخت کاربر پسند تر مانند اپل پی و اندروید پی استفاده کنید.
5- از خریدارانی که خرید آنها بیش از اندازه سودمند به نظر می رسد چشم پوشی کنید چون در فروشگاه شما تراکنش های زیادی صورت می گیرد، احتمال تقلب نیز زیاد می شود. یا در مواقعی که مشتری برای اولین بار خرید سنگینی می کند و به نظر شما مشکوک است بهترین کار این است که از آن مشتری چشم پوشی کنید و یا اینکه اطلاعات دقیقی از او بگیرید و تحقیقات درستی در مورد او انجام دهید.
مترجم شکوفه برزگر ملکی
پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3