آشنایی با زنی که دستش را بر روی نبض صنعت گذاشت

اختصاصی / مصاحبه با یکی از سرمایه گذاران موفق در فناوری مالی:

به نظر من همه چیز با مردم شروع می شود و به مردم نیز ختم می شود. مردم هستند که سرمایه را برای ما بوجود می آورند. ما فقط به خاطر مردم کار می کنیم. بله یک شرکت نیاز به یک بازار خوب دارد و این راهی است که می توان به صورت ضربتی از آن پول درآورد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امی نائیوکاس بنیانگذار و موسس گروه آتمیس و شرکت سرمایه گذاری و ارایه دهنده خدمات مالی و سرمایه گذاری دیجیتال است.
وی از زمان تاسیس این شرکت در سال ۲۰۱۰ بر روی ۴۲ شرکت سرمایه گذاری کرده است.
خانم نائیوکاس دارای سوابق کاری درخشانی است، قبل از تاسیس آتمیس، او مدیر کارگزاران بازار سهام در بارکلیز بود. او سرمایه گذاری خود را از زمانی که رئیس بخش تجارت الکترونیک بارکلی شد آغاز کرد.
در این مصاحبه سعی شده است با خانم نائیوکاس در خصوص انواع شرکتهای فناوری مالی،‌ شرکتهایی که ایشان مایلند در آن سرمایه گذاری کنند و مشاوره شغلی صحبت شود و آشنایی بیشتری پیدا کنیم .
* در ابتدا بفرمایید مسائل مهمی که در فناوری مالی به آن پرداخته می شود در حال حاضر چیست؟
_همه چیز در کار ما بعنوان سرمایه گذار و افراد حرفه ای در زمینه خدمات تامین مالی ضروری است. ولی چیزی که مشخص است این است که ما جزو اولین افرادی هستیم که وارد این راه طولانی شده ایم و دایما از خود سوال می کنیم که هدف ما چیست، فرصت های دراز مدت ما کجا هستند و چگونه می توانیم برای یافتن فرصت ها و رسیدن با اهدافمان تلاش کنیم. ما در انتهای دوره ای که شرکتها ساختمانهای بلند و شیکی بودند و شعبه های زیادی داشتند هستیم.
ما بدون این وسایل پول در می آوریم و باید با آن سرمایه گذاری کنیم. بسیاری از شرکتهایی که در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تاسیس شدند دریافتند که تجیزات و دفاتر برای آنها سرمایه خوبی محسوب نمی شوند. در واقع آنها باید به فکر نوع دیگری سرمایه گذاری باشند.

* در حال حاضر چه چیزی برای شما جالب است، به عبارتی چه چیزی عملکرد شما را در سال جاری رقم می زند؟
_ شرکتهایی که پیرامون مسائل مربوط به انرژی خورشیدی فعالیت می کنند برای ما جالب توجه هستند. البته بیشترین تمرکز ما همچنان بر روی صنعت خواهد بود، چیزی که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به سمت آن می رویم.
همچنین ما نگاه خاصی بر روی شرکتهایی داریم که به فناوری مالی علاقه نشان می دهند. شرکتهایی که زیرساختهای آن بر اساس حفاظت از محیط زیست و بهره گیری از انرژی خورشیدی بنا شده است بسیار مورد توجه ما هستند.

* شما گفتید که دوست ندارید برای توصیف شرکت شما از واژه فناوری مالی استفاده شود، دلیل این امر چیست؟
_ ما فکر نمی کنیم که این واژه بتواند عملکرد واقعی شرکت ما را توصیف کند و به راستی بیان کند که ما چه کسی هستیم و چه کاری انجام می دهیم. ما مجبوریم خود را با این واژه معرفی کنیم تا بتوانیم بخشی از کارمان را به مشتریان معرفی کنیم.

* چرا کلمه فناوری مالی را دوست ندارید؟
_ در واقع ما در حال دیجیتالی کردن کل بازار هستیم و نه فقط بخش مالی ولی چون این اتفاق، رویداد تازه ای در دنیاست مجبوریم با واژه فناوری مالی که مردم با آن مانوس ترند از آن یاد کنیم.

* برخی از منتقدان عقیده دارند که ارزشگذاری بر شرکت شما غیر واقعی است و به نظر آنها شرکتهایی مثل شرکت شما برای بزرگ نمایی از واژه هایی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بزرگ جلوه دادن خود بهره می برند، نظر شما در مورد این انتقاد چیست؟
_ ما فقط با کلمه فناوری مالی بازی نمی کنیم، بلکه به راستی از آن استفاده نمی کنیم. بازی کردن با این کلمه به تنهایی نمی تواند درآمدهای میلیاردی برای کسی حاصل کند. از نظر ما مهمترین چیزها در درجه اول مردم، در درجه دوم بازار و در درجه سوم محصول است. در ابتدا ممکن است شرکتها محصول خوبی نتوانند ارائه کنند. ولی با تلاش بیشتر و کمی شکست می توانند به نتیجه مطلوب برسند.

چه چیزی باعث می شود مردم انقدر در کار شما مهم باشند، چرا چیزی مانند قیمت انقدر مهم نیست؟
_ به نظر من همه چیز با مردم شروع می شود و به مردم نیز ختم می شود. مردم هستند که سرمایه را برای ما بوجود می آورند. ما فقط به خاطر مردم کار می کنیم. بله یک شرکت نیاز به یک بازار خوب دارد و این راهی است که می توان به صورت ضربتی از آن پول درآورد ولی کارآفرین ما این عقیده را ندارند.

* به عنوان یک سرمایه گذار چه چیزی شما را نگران می کند؟
_ ما شاهد یک تغییر عظیم هستیم. هرگز در طول زندگی خود چنین تغییر بزرگی را تجربه نکرده ایم. حرکت به سوی عصر دیجیتال بسیار اتفاق بزرگی است و نمی توان به هیچ عنوان در رابطه با جزئیات و اثرات آن اظهار نظر کرد. در سالهای گذشته ما در مورد این بازی بزرگ و اثرات آن بر روی جهان صحبت هایی می کردیم ولی در حال حاضر نمی دانیم که دیجیتالی شدن چه تاثیر بر زندگی ما خواهد گذاشت و چگونه جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. فناوری فرصت های زیادی را بوجود آورده و این فرصت ها می توانند برای همه کافی باشند ولی هنوز درصد بسیار کمی از مردم جهان یاد گرفته اند که از مزایای آن بهره ببرند. بنابر این وظیفه ما به عنوان رهبران فناوری های دیجیتال این است که بدانیم چطور به سمت پیشرفت تکنولوژی حرکت کنیم، بدون اینکه مردم زیادی را در پشت سر خود جا بگذاریم.
* آیا می توانید چند نصیحت کاری برای خوانندگان ما داشته باشید؟
_ اولین و مهمترین آن این است که قدرت شبکه بسیار مهم است. در حال حاضر در این عصر نیاز به همکاری زنان کار آفرین بیش از پیش احساس می شود و برای آنان در زمینه فناوری مالی فضای خوبی فراهم شده است. اگر حقیقت را بخواهید هنگامی که من وارد وال استریت شدم اوضاع برای فعالیت زنان اینگونه نبود و مدیران زن کمی وجود داشتند. پس زنان بهتر است در چنین شرایط مساعدی خودی نشان دهند.
مترجم شکوفه برزگر ملکی
پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  −    =  31