انگلیس در پی سرمایه گذاری در ایران

به موازات تلاش لندن و تهران برای رفع موانع بانکی و تجاری؛

دیلی تلگراف از تمایل انگلیس برای بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری عظیم در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این روزنامه چاپ انگلیس در گزارشی به قلم جیلیان امبروس نوشت: در آستانه افزایش قابل پیش بینی 600 میلیارد دلاری سرمایه گذاری در بخش تجارت و زیرساخت های ایران در ده سال آینده، شرکت های انگلیسی محتاطانه به فرصت های پیش رو در ایران چشم دوخته اند.
جمهوری اسلامی که از چند دهه انزوای حاصل از تحریم های بین المللی خارج می شود، تلاش گسترده ای را برای جذب سرمایه گذاری های کلان در پیش گرفته است.  
به گزارش شرکت مشاوره ای «ایپسوس»، پروژه های زیرساختی کلیدی که نیازمند سرمایه گذاری هستند شامل توسعه شبکه ریلی دولتی این کشور می شود که 10 هزار و 223 کیلومتر طول دارد و انتظار می رود تا سال 2025 طول آن تا بیش از 25 هزار کیلومتر افزایش یابد.
علاوه بر آن، تمامی 54 فرودگاه ایران نیازمند توسعه چشمگیرند و ایران درحال برنامه ریزی برای ساخت 7 فرودگاه بین المللی جدید در دهه آینده است.
شرکت هواپیمایی دولتی ایران، «ایران ایر»، سفارش خرید 114 فروند هواپیمای جدید را به شرکت ایرباس داده است و برآورد می شود 600 فروند هواپیمای جدید دیگر نیز برای یک دهه آینده مورد نیاز است.
آماندا کلاک، رئیس شرکت مشاوره ای «اِی وای»، با بیان اینکه در ایران برای انگلیس هم فرصت های خوبی وجود دارد، به شرکت های انگلیسی هشدار داد با دقت مراقب خطراتی که در ایران وجود دارد، باشند.
برخی مقامات دولتی انگلیس اذعان داشته اند که از ژانویه تا اکتبر 2016 ارزش صادرات انگلیس به ایران همچنان افزایش داشت و 42 درصد بیش از رقم مشابه در همان مقطع زمانی در سال 2015 بود.
اتاق بازرگانی ایران و انگلیس مشکل اصلی بر سر راه افزایش تجارت با ایران را فقدان تسهیلات بانکی عنوان کرد.  

اتاق بازرگانی ایران و انگلیس گفت: تا پیش از انتخابات آمریکا نشانه هایی وجود داشت مبنی بر این که برخی بانک های انگلیس تحت شرایط خاص به تبادل مستقیم با ایران تمایل دارند. اما به نظر می رسد پس از انتخابات بانک های انگلیس محتاط تر شده اند.
ایران نخستین محموله های گاز طبیعی و نفت خام خود را در اکتبر سال گذشته به انگلیس فروخت. به گفته شرکت ملی نفت ایران، این شرکت یک محموله یک میلیون بشکه ای میعانات گازی به بریتیش پترولیوم و دومین محموله را به یک شرکت انگلیسی که نام آن اعلام نشد، فروخته است.
ایران که در تلاش است تولید و صادرات خود را افزایش دهد، همواره به دنبال مشتری های جدید برای نفت خام و میعانات گازی خود است. این کشور نفت خیز امیدوار است تولید روزانه خود را بیش از این افزایش دهد و در مدت 5 سال آینده به 6 میلیون بشکه در روز برساند، اما این مسئله به موفقیت ایران در جذب سرمایه های شرکت های مهم نفتی بستگی دارد.   
ایران همچنین امیدوار است بتواند برای توسعه حوزه های گازی اکتشاف نشده و توسعه نیافته خود سرمایه عظیمی جذب کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  10  =