برقراری امنیت مالی لازمه پیشرفت بانکی و افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور

وزیر امور خارجه در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه:

محمد جواد ظریف در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه از اقدامات سازنده دولت تدبیر و امید در زمینه فعالیت‌های بانکی و مالی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری بانکداری الکترونیک، وزیر امور خارجه کشورمان امروز در مراسم افتتاحیه دهمین دوره از نمایشگاه بانک، بورس و بیمه حاضر شد و از نقش سازنده برجام در حذف تحریم‌های مالی و بانکی خبر داد.
ظریف در سخنان خود، ضمن تفکیک اقدامات دولت، نقش برجام را در سه حوزه انرژی، حمل و نقل و بانک  حائز اهمیت دانست و با تاکید بر حوزه بانک بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر تحریم‌ها با تمرکز بر حوزه مالی و بانکی سعی در تخریب بازارهای مالی داشته و تمام تمرکز خود را در راستای از کارانداختن سیسنم بانکی و بالا بردن میزان ریسک کشور برای افزایش میزان هزینه سرمایه گذاری در ایران به کار برده‌اند.
وی در ادامه اظهار کرد که با وجود اجرایی شدن برجام، اتفافات بزرگ و مثبتی در بازارهای مالی کشور افتاد که امروز برآیند آن به خوبی در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه مشخص است و ما شاهد ورود روز افزون سرمایه گذاران خارجی به داخل و توسعه سریع صنعت بیمه در این حوزه هستیم به گونه‌ای که در 4 سال گذشته این حضور بیش از 1300 درصد افزایش داشته  و به عدد 12 هزار و  میلیارد 583 ریال رسیده است.
ظریف در ادامه حضور در توافقات بین‌المللی و عضویت در نهادهای بین المللی سرمایه مانند سازمان بین‌المللی کمیسیون اوراق بهادار را از فواید اجرای برجام در حوزه بانکی و مالی دانست.
محمد جواد ظریف در رفع محدودیت های سیستم بانکی کشور به واسطه برجام، دسترسی بانک مرکزی جمهوری اسلامی به وجوه مسدود شده در دوره تحریم‌ها، دسترسی و کنترل بانک مرکزی بر منابع مالی خود در خارج از کشور، بازگشایی و فعالیت مجدد بانک مرکزی، اتصال بانک‌های کشور به سیستم مالی پیام رسانی سوئیفت را از مهم‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید دانست.
وی در نهایت با مثبت تلقی نمودن آثار برگزاری نمایشگاه، بورس،بانک و بیمه از میزان پذیرش شرکت‌ها در بورس‌های خارجی ، امکان تامین مالی بین المللی و اتصال به بازارهای سرمایه خارجی در سال‌‌های اخیر ابراز خرسندی نمود و ادامه این راه را با تاکید بر برجام بسیار امکانپذیر دانست.
 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =