محافظت از اطلاعات نیز به اندازه بستن کمربند ایمنی ضروریست

آشنایی با گاوصندوق سایبری

شما لزوما نباید اطلاعات فنی پیچیده ای در باره «پی سی آی» و «ای ام وی» داشته باشید. تمام چیزی که باید بدانید این است که رعایت قوانین و توصیه های مربوط به جلوگیری از سرقت داده ها و خرابکاری های سایبری خدمت خوبی به کسب و کار شما می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «پی سی آی» استاندارد امنیت در صنعت کارت های بانکی در ایالات متحده است و برای تمام شرکتهایی که از کارت های بانکی در معاملاتشان استفاده می کنند در هر اندازه ای که هستند قابل اجراست. اگر شرکتی برای پرداخت های مشتریانش کارت بانکی قبول می کند باید تحت پشتیبانی این استانداردها قرار بگیرد.

«ای ام وی» مسوولیت محافظت از داده های پردازش شده، ذخیره شده و یا انتقال یافته به سیستم فروشندگان را را بر عهده دارد، شما لزوما نباید اطلاعات فنی پیچیده ای در باره «پی سی آی» و «ای ام وی» داشته باشید. تمام چیزی که باید بدانید این است که رعایت قوانین و توصیه های مربوط به جلوگیری از سرقت داده ها و خرابکاری های سایبری خدمت خوبی به کسب و کار شما می کند.

اگر این قوانین را رعایت نکنید مانند این است که هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را نبسته باشید. اگر کمربند ایمنی خود را نبندید ممکن است مدتی را بدون مشکل سپری کنید ولی حتی اگر خیلی خوب هم رانندگی کنید دیر یا زود جریمه می شوید و یا اینکه ممکن است تصادف کنید و صدمه ببینید.

پیروی از قوانین «پی سی آی» و «ای ام وی» برای صاحبان مشاغل لازم و ضروریست ولی آنها معمولا توجه بالقوه ای به آن نمی کنند. شاید به این دلیل است که هر دو این استانداردها نیاز به ارزیابی و کسب گواهی نامه های مختلفی است که دریافت آنها زمان بر است صاحبان مشاغل پیگیری ها لازم در اینخصوص را سبک می شمارند.

 استاندارد امنیت در صنعت کارت های بانکی که در اصطلاح «پی سی آی» گفته می شود مجموعه ای از استاندارهایی است که به تازگی به روز رسانی شده و از سرقت اطلاعات مربوط به کارتهای بانکی جلوگیری می کند.

«ای ام وی» نیز یک نوع استاندارد امنیتی است ولی تمرکز آن تنها بر روی جلوگیری از سرقت و تولید کارت های تقلبی است.

به طور خلاصه باید گفت که پیروی از استاندارد «پی سی آی» برای تمام اماکنی که کارت بانکی قبول می کنند لازم و ضروری است ولی «ای ام وی» اجباری نیست هر چند مشتریان به شدت به استفاده از این استاندارد تشویق می شوند.

امنیت داده ها بخش حیاتی از یک کسب و کار هستند و اطلاعات غلط می تواند باعث ایجاد اشتباهات سهوی برای صاحبان مشاغل شود، در نهایت هر کسی خودش مسئول امنیت محیط کسب و کار خودش است و خودش باید نقاط ضعف و آسیب های آن را شناسایی کند، استانداردهای «پی سی آی» چارچوبی را ارایه می دهد که تمامی آنها منجر به ایجاد امنیت اطلاعات در محیط کسب و کار می شود.

با این حال، شاید این آمار تکان دهنده باشد ولی تنها ۲۰ درصد از مشاغل با استانداردهای«پی سی آی» سازگار هستند. کسب و کار مدرن به شکلی است که حجم زیادی از داده ها در بین مسافت های طولانی جغرافیایی در رفت و آمد هستند.

اطلاعات اختصاصی شرکته ها و مشتریانشان در معرض خطر سرقت در طی گذر از این مسافت های طولانی هستند. و یک نقص کوچک می تواند فاجعه بزرگی را در روابط میان مردم و یا حتی خسارت های سنگینی را برای دولت به بار آورد.

از آنجا که پیروی از «پی سی آی» ضروری است،‌ برای تمامی مشاغل مهم است که از امنیت مراکزی که خدمات داده ای به آنها ارائه می کنند اطمینان کامل داشته باشند و همچنین مجموعه ای از شیوه های امنیتی برای محافظت لازم است. پیروی از این استاندارها احتمال تقلب در کارت اعتباری را کاهش می دهد و احتمال سرقت اطلاعات را کمتر می کند. این موارد باید در تمامی کسب و کارهای مربوط به صنعت پرداخت با کارت اعتباری صرفنظر از اندازه کسب و کار و یا صنعت رعایت شود.

استانداردهای «پی سی آی» حد اقل دفاعی است که در برابر هکرها می توان انجام داد. پرسشنامه خود ارزیابی و اسکن میزان آسیب پذیری خود را انجام دهید.

پیروی از «پی سی آی» به معنی پوشیدن جلیقه ضد گلوله است. با نپوشیدن این جلیقه علاوه بر اینکه اطلاعات شما از بین می رود بلکه ۵۰۰ هزار دلار نیز جریمه نقدی خواهید شد.

فناوری «ای ام وی» توسط رمز گذاری اطلاعات رد و بدل شده بین کارت و کارت خوان میزان تقلب را کاهش می دهد. کارتهای نوار مقناطیسی به دلیل شکل ساخت آنها به راحتی قابل ردیابی هستند و در مقابل سرقت امن هستند.

نزدیک به ۴۰٪ از خرده فروشان تا اواسط سال ۲۰۱۶ تحت استانداردهای «ای ام وی» قرار داشتند و پیش بینی می شود که این تعداد تا اواخر امسال دو برابر شوند.

با وجود رعایت تمامی این استانداردهای امنیتی،‌ هنوز هم هکر ها در برخی مواقع پیروز میدان هستند. هیچ سیستمی به طور صد در صد نمی تواند در برابر سارقان سایبری مقاوم باشد و احتمال وقوع سرقت همیشه ممکن است و تمامی کسب و کارها بدون در نظر گرفتن اندازه آنها در خطر این آسیب ها هستند.

مترجم: شکوفه برزگر ملکی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  3  =