مواجه شدن ۷۶ درصد از فروشندگان در سال گذشته با نقص در سیستم پرداخت

دستگاه قادر به تکمیل عملیات نمی باشد!

طبق مطالعات جدید منتشر شده توسط شرکت سیف شارژ، قطعی و خرابی و اختلال در سیستم های پرداخت فروشگاهی فروشندگان را دچار مشکل می کند و باعث ایجاد اختلال در فروششان شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در پژوهش حاضر نقص در پرداختها در بین مسئولین مالی،‌ مدیران مالی و خرده فروشان بزرگ در سرتاسر اروپا بررسی شده است. بررسی میزان مشکلات پرداخت های فروشگاهی در بررسی شفافیت و در دسترس بودن عملکرد خدمات پرداخت اهمیت بسزایی دارد.

این نشان می دهد که قابلیت اطمینان به خدمات همراه با شفافیت گزارشهای مالی،‌ عوامل کلیدی در رشد کسب و کار پرداخت هستند. این بدان امر تاکید می کند که بانکها و ارائه دهندگان خدمات پرداختی باید قابل اعتماد بودن خود را به مشتریان و فروشندگان ثابت کنند.

نکات برجسته این تحقیق

  • ۷۶ درصد از پایانه های پرداخت در اروپا حداقل یک بار شاهد تجربه قطعی و یا اختلال در پرداختها بوده اند.
  • ۴۲ درصد از فروشندگاه در اروپا بیش از شش بار قطعی دستگاه خود را تجربه کرده اند.
  • 39 درصد از این خرابی ها باعث از دست دادن مشتری و نارضایتی او شده است.
  • 73 درصد از فروشندگان اعلام کردند این قطعی بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت به طول انجامیده است.
  • ۷۲ درصد از فروشندگان خساراتی بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار یورویی را با هر بار قطعی سیستم متحمل شده اند و ۱۱ درصد از آنها تلفاتی به مبلغ یک میلیون یورو یا بیشتر متحمل شده اند که مستندات آن موجود است.
  • 86 درصد از فروشندگان دسترسی به توابع گزارش خطای آنلاین دارند.
  • 64 درصد از فروشندگان مایل به دریافت گزارشات پرداخت دقیق تری از بانک بودند.
  • در بیش از ۶۰ درصد از فروشندگان هیچ کس به صورت حضوری برای برطرف کردن مشکل از طرف بانک مراجعه نکرده بود.

در هر ثانیه یک سیستم پرداخت دچار اختلال و یا خرابی می شود. یعنی خرید یک مشتری در سبد خرید فروشگاه رها می شود و به درآمد و شهرت فروشگاه آسیب می رسد.

این تحقیق به طور واضح نشان می دهد که یک سیستم پرداخت قابل اعتماد نه تنها برای فروشندگان بلکه برای خریداران نیز بسیار پر اهمیت است.

جای تعجب نیست که مشتری در صورت عدم کارکرد دستگاه پوز یا سامانه دریافت پول در فروشگاه اعتماد خود را نسبت به آن فروشگاه از دست بدهد.

با این وضعیت پایانه های پرداخت نیاز مبرم به تولید پایانه های مطمئن تر مطلوب تر حس می شود.

آینده سیستم پرداخت فروشگاهی

این گونه تجربیات بد و ناراحت کننده بانکها را بر آن داشت تا سیستم های جدیدی را برای پرداخت راه اندازی کنند. در واقع می توان گفت سه سیستم پرداخت آینده پرداخت های بانکی را رقم خواهد زد.

تغییرات در رفتار مشتریان سریع،‌ مخرب و تحت نفوذ شدید فن آوری هایی مانند گوشی های تلفن همراه، اطلاعات زیاد و سیستم آموزش ماشین قرار گرفته است. به طور همزمان نقص در امنیت سیستم های بانکی در حال افزایش است و مشتریان و فروشندگان را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • سیستم پرداخت بدون تماس: کارت های اعتباری و کارت بدهی هرگز از بین نمی روند ولی نحوه کار با آنها ممکن است عوض شود. استفاده از سیستم های پرداخت بدون تماس در انگلستان در سال گذشته ۱۶۴ درصد افزایش داشته و این افزایش در کانادا ۲ برابر این رقم در سال ۲۰۱۵ بوده است. ۵۳ درصد از استرالیایی ها از پرداخت های بدون تماس استفاده می کنند. و انتظار می رود همچنان دستگاههای پیشرفته تری برای سهولت پرداخت بوجود بیاید.
  • انگشت خود را برای احراز هویت بر روی دستگاه قرار دهید: به جای اینکه از کلمه عبور و نام کاربری در پرداختها استفاده کنید تنها کافیست انگشت خود را بر روی دستگاه قرار دهید. این نوع پرداخت بسیار آسان است و از امنیت بالاتری نسبت به کلمه عبور برخوردار است زیرا اثر انگشت هر شخصی منحصر بفرد است و همچنین احتمال فراموش کردن آن وجود ندارد علاوه بر آن هک کردن آن نیز بسیار مشکل است.

پرداخت صوتی: استفاده کنندگان از سامانه خرید آمازون به راحتی می توانند با دستورات صوتی عملیات خرید و پرداخت را انجام دهند،‌ مانند روش اثر انگشت این روش هم نیازی به به خاطر سپردن کلمه عبور ندارد و همچنین موجب صرفه جویی در وقت و راحتی در کار می شود. انتظار می رود این سیستم در دریافت و پرداخت پول طرفداران بیشتری داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  30