سقف برداشت اسکناس در برخی خودپردازها ۵۰۰ هزار تومان شد

سقف برداشت اسکناس از برخی خودپردازهای بانکی از دیروز به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته و تا ۱۵ فروردین ۹۶ ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی به برخی از بانک‌هایی که متقاضی افزایش سقف برداشت اسکناس تا ۵۰۰ هزار تومان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز ۹۶ هستند، اجازه داده است که از ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ الی ۱۵ فرودین ۱۳۹۶ سقف برداشت از خودپردازهای خود را به میزان ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهند.

بر این اساس برخی از بانک ها از آغاز اجرای این برنامه خبرداده و اعلام کرده اند که با توجه به افزایش تقاضا برای پول نقد در روزهای پایانی سال و تعطیلات سال جدید، سقف برداشت از خودپردازهای آنها برای دارندگان کارت‌هایشان به ۵۰۰ هزار تومان در روز افزایش یافته است.

این در حالی است که سال گذشته نیز بانک مرکزی تمهید موقتی درباره افزایش سقف برداشت از خودپردازها به منظور تسهیل مردم در دسترسی به وجه نقد اندیشیده و این طرح اجرایی شده بود.

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تاکید کرده است که افزایش سقف برداشت از خودپردازها شامل همه بانک‌ها نیست؛ بلکه صرفاً بانک هایی که تقاضای این تمهید را به بانک مرکزی اعلام کنند، می توانند این خدمت را به مشتریان خود ارایه کنند.

همچنین آزادی بانک ها برای انتخاب ترکیب اسکناس‌ها در خود پردازها و تامین اسکناس خودپردازها به میزان کافی در پایان سال از جمله اقدامات بانک مرکزی است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  56  =  65