آینده بانکداری الکترونیک را چه چیزی رقم خواهد زد؟

انقلاب هوشهای مصنوعی درراه است

در حال حاضر جذابیتهای فراوانی پیرامون هوش مصنوعی وجود دارد، انتظار می رود رشد هوش مصنوعی نقش انقلابی در زندگی روزمره مشتریان و دنیای کسب و کار ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وال استریت ژورنال اخیرا نشستی با "اندرو ان جی" از شرکت خدمات وب چینی "بایدو" و "نیل جاکوبشتاین" داشته که در این نشست درباره اینکه چگونه هوش مصنوعی انقلاب صنعتی بعدی را رقم خواهد زد به گفتگو پرداخته است، درسطح عمومی،‌ هوش مصنوعی بخشی از زندگی افراد است که از طریق اپل و آمازون وارد زندگی روزمره آنان شده است.
امور مالی شخصی،‌ عرصه ای است که در سالهای آینده مشتریان توسط نرم افزارهای اتوماتیک و فناوریهای جدید فضای نوینی را در آن تجربه خواهند کرد، هوش مصنوعی درحال حاضر قرار است در صنعت بانکی کاربرد وسیعی پیدا کند و برای تشخیص تقلب و بالابردن امنیت صنعت بانکداری الکترونیک و همچنین تولید فضای محاوره ای برای مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.
در بازار کسب و کار بانکی،‌ شعبه های کلر هوشمند به تازگی در نیویورک استقرار یافتند که آغاز اولین بانکهایی هستند که با محوریت هوش مصنوعی در حیطه شرکتهای کوچک فعالیت میکنند.

این سیستم طوری طراحی شده که به کاربران این امکان را بدهد که از طریق یک پورتال واحد،‌ مدیریت امور مالی خود را در دست گیرند و پاسخهای خود را بدون نیاز به ابزارهای دیگر مدیریریت مالی و اطلاعاتی بدست آورند.

تایلر مک اینتایر،‌ مدیر ارشد فناوری کلر گفت: این سیستم تواناییهایی مانند الکسا را به حساب بانکی میدهد و می توانید به آن به چشم مشاور ارشد مالی خود نگاه کنید فقط خیلی ارزانتر!

با این مفهوم میتوانیم انتظار داشته باشیم که در آینده نه چندان دور یک بانکداری مشتری محور داشته باشیم که توسط هوش مصنوعی تمامی خدمات مورد نیاز مشتری را به سرعت و سادگی به مشتریان بانکی ارایه دهد، ارایه خدمات بانکی به مشتریان برای بانک مزیت مالی دارد ولی بانکها نباید این مزیت را به خطرات ناشی از ارایه خدماتی پایین تر از حد استاندارد ترجیح دهند.

البته برای افرادی که دائما با مراجعه حضوری به بانک و ارتباط با مسوول باجه کارهای بانکی خود را انجام می دهند،‌ مکالمه با یک رباط ممکن است سخت باشد و مشتریان به راحتی این موضوع را نپذیرند.

مترجم: شکوفه برزگر ملکی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5