تغییرات نظام مالی مانعی در برابر فشارهای بازار پول

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ورود بازیگران غیربانکی به بانک‌ها امری اجتناب ناپذیر است، بدین ترتیب اعمال تغییر و تحول نظام مالی برای کنترل فشارها در بازار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برات قنبری با اشاره به  برگزاری ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت که در روز های ۱۳ و ۱۴ دی ماه سال جاری برگزار می شود،افزود: این همایش شاهد ارائه نقطه نظرات جدید برای مباحث پرداخت در نظام مالی است، در سال جاری با گسترش اطلاعات و ارتباطات، معرفی نسل های سوم و چهارم و آماده بودن زیر ساخت‌های ارتباطی کشور شاهد تحول جدیدی در نظام مالی هستیم.

وی اظهار داشت: از آنجایی که بانکداری نوین جایگزین بانکداری سنتی شده، مفاهیمی مانند بانکداری مجازی، بانکداری الکترونیک، تغییر رفتار مشتریان و فشار پول مجازی ضرورت نگاه جدید به نظام پرداخت ایجاد کرده است به همین منظور عمده مشتریان از ورود به شعبات خودداری و از طریق اینترنت کارهای خود را دنبال می‌کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین شاهد تحول جدیدی در تنظیم مقررات نظام بانکی هستیم با توجه به این موضوع با معرفی ابزارهای جدید در تلفن های همراه یا پرداخت های موبایلی لازم است بین نظام تنظیم مقررات فناوری اطلاعات و مقرارت بانک کشور همکاری داشته باشند.

قنبری خاطرنشان کرد: اگر تحولات نظام بانکی صورت نگیرید ورود بازیگران غیر بانکی به مجموعه بانکی اجتناب ناپذیر می‌شود و اگر نتوانیم این موضوع را کنترل کنیم فشارها آینده بازار را تعیین می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  8