آخرین تنظرسنجی در مورد بهای طلا

از بین تحلیل گران سایت کیتکو 26 کارشناس در آخرین نظرسنجی این سایت در مورد قیمت طلا شرکت کرده اند. در آخرین نظرسنجی این سایت از بین 34 کارشناس 26 تن شرکت کردند.

بر اساس گزارش طلا به نقل از کیتکو، از بین این 26 کارشناس 19 نفر افزایش قیمت طلا را در این هفته پیشبینی کرده اند. این 19 نفر علت را با بیان 2 فاکتور عنوان کرده اند. یکی از این دو دلیل را می توان در بهبودی موقتی بحران بدهی در اروپا عنوان کرد و دلیل دوم را کاهش ارزش دلار عنوان کرده اند. با توجه به موارد یاد شده طلا تا به این لحظه 50 درصد از کاهش خود را به نسبت به رکوردی که در ماه سپتامبر داشته است جبران کرده است.

در این میان 5 نفر از این کارشناسان سیر نزولی را برای طلا پیشبینی کرده اند. آنها دلیل این فرآیند را افزایش دوباره ی واحد پولی دلار می دانند و بر این عقیده اند که افزایشی که طلا در هفته ی گذشته با آن رو به رو شده است خیلی به دور از انتظار بوده است و این بها دوباره با کاهش همراه خواهد شد.

از طرفی دیگر دو نفر هم در این میان با تغییر نکردن این قیمت رأی داده اند و بر این عقیده استوار می باشند که جلساتی که در اروپا برگزار می شود می تواند تاثیرات مهمی در این باره بگذارد که در این هفته خبری از تشکیل اینگونه جلسات به گوش نرسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  44  =  48