اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان به تولید

صالح آبادی خبرداد:

مدیرعامل بانک توسعه صادرات از اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با یارانه ۵ درصد از محل منابع داخلی بانک، برای تأمین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، علی صالح آبادی با اعلام این مطلب افزود: تسهیلات مذکور ‌بابت طرح‌ها و سرمایه درگردش واحدهای صنعتی قابل پرداخت است و وزارت صنعت، معدن تجارت موافقت نموده در طول مدت اجرای این تفاهم‏نامه تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع خود را جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات بانک به مشتریان در اختیار بانک قرار دهد.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه صادرات، سقف تسهیلات مشمول یارانه برای هر واحد صنعتی ۲۰ میلیارد ریال برای طرح و ۱۰ میلیارد ریال برای سرمایه در گردش تعیین می شود.

صالح آبادی افزود: تخصیص این یارانه نقش به سزایی در کاهش قیمت تمام شده منابع مالی تامین شده برای واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد داشت و توان رقابتی آنها را هم در بازار داخلی و هم در بخش صادرات افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی هایی انجام شده تا توان رقابتی این واحدها افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت معدن و تجارت، به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8