مبادلات تجاری بین بانک های مرکزی ایران و پاکستان

ایران و پاکستان روز سه شنبه با امضای یادداشت تفاهمی موافقت اصولی خود را با گشایش کانال های بانک های مرکزی دو کشور به منظور انجام مبادلات تجاری اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ایران و پاکستان روز سه شنبه با امضای یادداشت تفاهمی موافقت اصولی خود را با گشایش کانال های بانک های مرکزی دو کشور به منظور انجام مبادلات تجاری اعلام کردند.

وزارت بازرگانی پاکستان این یادداشت تفاهم را با سفارت ایران در پاکستان امضا کرده است. دو طرف همچنین توافق کردند که موافقتنامه پیشنهادی تجارت آزاد بین ایران و پاکستان را اجرایی کنند.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان که در نشست روز سه شنبه حضور داشت گفت: «دو طرف به صورت اصولی توافق کردند که به منظور مبادلات تجاری به ارزهای ملی حساب های بانکی در نزد بانک های مرکزی یکدیگر بگشایند.»

این مقام پاکستانی گفت، دو طرف همچنین توافق کردند گام های بیشتری را برای توسعه مبادلات تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه از جمله اجرایی کردن موافقتنامه در حال بررسی تجارت آزاد ایران و پاکستان بردارند.

وی افزود، طرف ایرانی ضمن اعمال ملاحظات خود، پیش نویس پیشنهادی پاکستان در مورد موافقتنامه تجارت آزاد را به اسلام آباد باز گردانده است.

عدم وجود کانال های بانکی بین دو کشور مانع اصلی مکانیزم پرداخت های مربوط به مبادلات تجاری دو جانبه پس از لغو تحریم های ایران بوده است.

این مقام پاکستانی افزود: «این ساز و کار به جوامع تجاری دو طرف کمک خواهد کرد تا نگرانی های اساسی شان در مورد نبود مکانیزم های پرداخت رسمی را رفع کنند و در نهایت مبادلات تجاری دوجانبه را ارتقا دهند.»
منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −  60  =