رونمايي از کتاب استاندارد هاي امنيتي پرداخت الکترونيک

حضور فعال پککو در بيست و ششمين همايش پولي و ارزي با رونمایی از یک کتابشرکت تجارت الکترونيک پارسيان ، در بيست و ششمين همايش سالانه سياست هاي پولي و ارزي از کتاب مجموعه استاندارد هاي امنيتي پرداخت الکترونيک مشتمل بر استانداردهای PCI ، پرداخت يوروپي ، مستر کارت ، ويزا و EMV رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت تجارت الکترونيک پارسيان ،اين شرکت در بيست و ششمين همايش سالانه سياست هاي پولي و ارزي حضور فعال داشت.

پککوضمن برپايي غرفه و استقرار کارشناسان شرکت در حوزه هاي مختلف شامل ، کارتخوان ، نرم افزار تاپ و ..  نسبت به رونمايي از کتاب با عنوان مجموعه استاندارد هاي امنيتي پرداخت الکترونيک PCI  ، استاندارد پرداخت يوروپي ، مستر کارت ، ويزا EMV  اقدام نمود.

عبدالعظیم قنبریان مدیر عامل شرکت تجارت الکترونيک پارسيان در خصوص معرفی این کتاب اظهار داشت : به منظور تقویت و افزایش امنیت اطلاعات دارنده کارت و ایجاد سازگاری با معیارهای جهانی امنیت اطلاعات و با عنایت به وضعیت شبکه بانکی و پرداخت کشور در دوران پساتحریم و لزوم اتصال به شبکه‌های بین‌المللی، یکی از مهم‌ترین پیش نیازها در استقرار فرایندها، محصولات و سامانه‌های کارت‌های اعتباری و هوشمند از قبیل Visa و MasterCard در ایران، آشنایی و پیاده سازی الزامات و استانداردهای فنی بین‌المللی است.  یکی از استانداردهای مهم و اساسی در این زمینه استاندارد EMV است که توسط سه شرکت مطرح دنیا Europay، MasterCard و Visa ارائه شده و هدف آن امکان به‌کارگیری یک کارت در تمام نقاط جهان و کاهش احتمال وقوع هرگونه سوء استفاده و کلاه‌برداری است.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پپارسیان افزود : مجموعه استانداردهای صنعت کارت پرداخت یا PCI نیز با هدف حفظ امنیت اطلاعات کارت پرداخت، تعریف شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد شامل مجموعه‌ای از الزامات امنیتی برای حفظ و نگهداری اطلاعات کارت است و در چهار بخش PCI DSS، PCI PTS، PCI PA-DSS و PCI P2PE ارائه شده است.

به منظور افزایش دانش فنی این حوزه و با توجه به تصمیمات اخیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر مهاجرت به EMV، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با همکاری گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی اقدام به ترجمه و انتشار مجموعه استانداردهای EMV و PCI برای استفاده نظام بانکی و پرداخت کشور نموده است.

این کتاب ترجمه کتاب های A guide to EMV v1.0، PCI DSS v3.1، PCI PA-DSS v3.1، PCI PTS POI v4.1c، PCI PTS HSM v2.0، PCI P2PE v2.0(Revision 1.1) است که به صورت خلاصه و کاربردی تدوین شده است.

شایان ذکر است اين کتاب در غرفه شرکت تجارت الکترونيک پارسيان در محل برگزاری بیست و ششمین همایش سالانه پولی و ارزی در اختيار علاقمندان و بازديدکنندگان قرار گرفت .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  14